zondag 30 juli 2017

Madeline skips the rope: playsuittutorial

'Playsuit', zegt de titel. 


Omdat dat zo mooi bij de wedstrijd past, en bij het veldje achter ons huis, een plek vol dartelhoekjes waar dit pakje in alle richtingen wordt uitgetest. Hoewel ik zelf eigenlijk vaker 'jumpsuit' zeg tegen dit soort maaksels. Ach ja. Springen mag ze ook hoor. De helft van het pak is niet voor niets gemaakt met het Skip the Rope patroon. 


Ik plakte twee patronen aan elkaar, met hier en daar een kleine aanpassing, en een nieuw patroon was geboren. 



Het kind dartelt ermee door het gras. Niemand maakt zich druk om het mooie zachtroze dat Naomi als ondertoon koos voor die grappige See you at Six stof, stof die zelf al even zacht is als dat roze. Mijn moeder, aka Omabetty (aka Zannes badmintonjuf voor de gelegenheid) is een held met vlekken. 



Omabetty heeft een eindeloos geduld en een bijna even eindeloze rij aan trucjes en middeltjes om allerlei weefsels van allerlei gemors te ontdoen. Gras staat - been there done that - op haar lijstje. Klaver en schors horen vast in dezelfde familie: spelen maar kind, geen koprolverbod in dit pakje!


Ik testte voor de gelegenheid of het shortpatroon ook maakbaar is in rekbare stof. En hoewel ik er geen gewone tailleband maar een jumpsuit van maakte, ben ik er nu vrij zeker van dat het patroon ook bruikbaar is voor een tricotshort. Hoera voor stijvebroekjeshaters dus.




Voor de ruglus van Miss Madeline, de zakken en de linten gebruikte ik blauwe french terry met een gouden toplaagje. 



Zanne is blij met die bling. Mij deed het vooral aan vissenhuid denken en daarom grappig bij de vissenstof. Maar ik mag dat niet meer luidop zeggen, want ik kwam al jumpsuitbewonderaars tegen die dat een erg vieze gedachte vonden. Tja, het kind leerde deze zomer maatjes eten aan zee. Wat extra vis-in-het-water kan geen kwaad zeker?


Ik voegde nog vissengraatvlechten toe - gnagna - en vond het geheel om in te bijten.


Wie ook een jumpsuit wil maken: ik schreef mijn werkwijze behoorlijk gedetailleerd voor je uit. Je kan ze hier vinden. Je hebt beide patronen nodig, maar laat ik dat duo, ter gelegenheid van mijn webshopverjaardag, nu net in een kortingpakketje gegoten hebben.



En niet te vergeten, je kunt voor 100 euro spelmateriaal winnen als je met een of beide patronen aan de slag gaat. Jumpsuits tellen dubbel. Spring erin! :-)


Stoffen: 
Fish french terry - See you at Six bij Madeline de Stoffenmadam
Golden glow denim bij Bambiblauw



5 opmerkingen:

  1. Hello! I love this romper so much and would love to buy the pattern. However, no Dutch language skills:( (despite having two parents born in the Netherlands!). Is there a chance this will become available in English in the near future? Fingers crossed:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi! Thanks for your interest! Unfortunately, I've only recently decided to scale up my company from a little shop in the margins of my main profession, to a larger shop with translated patterns as a new section. The Just knot it dress will be the 'guinea pig', and I can't give a prognosis on the translation of the other ones yet...

      Verwijderen
  2. Ik gniffel als ik bedenk hoe de vlekkenverwijderaar na de shoot vast ook op jouw outfit toegepast moet worden. Maar dat beeld door die bloemen is het zo waard!

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!