maandag 15 juni 2009

Hoi Marcel

Hoi Marcel!

Fijn dat je op de koffie kwam. Het spijt me dat ik het grootste deel van ons kransje in mijn bed heb gelegen, maar hé, binnen een maand of drie trek ik het vast ook een hele namiddag zonder dutje! Je bent je tetradoek hier vergeten, toen je even gebruik maakte van mijn verzorgingsinfrastructuur. Maar geen nood, hij is al naar je onderweg!

Ik schrijf je om je even te waarschuwen voor mijn moeke. Want die smeedt snode plannen.
Een tijdje geleden kreeg ik een slab uit toile cirée, en dat moest mijn moeke natuurlijk eens zelf proberen. Fijn, dacht ik, dan heb ik er twee! Maar toen stikte ze er een grote 'M' op en dat vond ik wat verdacht.
Die M bleek niet voor Mmmmmelk te staan.
En voor zover ik weet heet ik Liv en niet Miv.

En toen kwam de aap uit de mouw: die slab is voor jou! Mooi is dat!

Ik had meteen door wat die moeke van mij van plan was. Het is babyboom in de vriendenkring en dan hoor je wel eens uitspraken als 'diens dochtertje later samen met diens zoontje, dat zou leuk zijn hè'. Mijn moeke had nochtans gezworen nooit aan dat soort onzin mee te doen. Maar ik ben er zéker van, als ze een lijstje met potentiële schoonzoons zou maken, jij stond bovenaan! Omdat je Bambi-ogen hebt, zegt ze. (Wat dat ook moge zijn: ik ben nog te klein voor dat soort griezelfilms.)

Enfin, zeg dus niet dat ik je niet heb gewaarschuwd hè. Ik ben zonder twijfel een prima partij, maar een schoonmoeder als mijn moeke, daar zou ik toch nog eens over nadenken.

Tja, hou in elk geval je brievenbus maar in de gaten. Want die slab is, samen met je tetradoek, naar je onderweg.

Groetjes!
Liv

2 opmerkingen:

Curieus naar wat jij er van vindt!