maandag 10 augustus 2009

Nog eens ingewikkeld


Op de foto een hele kleine Liv. Ze is op dit moment nog steeds geen basketster hoor, en ze kan nog door de deur, wees gerust. Maar ze werd vandaag wel al vijf maand én kan rollen. Dat mag toch even vermeld worden op haar persoonlijk blog, niet? Dus ze is nu klein, maar niet 'kleinst'.

Op de foto een hele kleine Liv in een wikkeldekentje, dat ik een paar weken voor haar geboorte in elkaar stak. Hier was het net af:

Speciaal voor de mama van Marcel tekende ik uit hoe je dat kan maken. De beschrijving vind je hier.


9 opmerkingen:

  1. hihi, ik snap wat je bedoelt. Ik zat met een 4 maanden oude marcel bij 3 vriendinnen en vertelde iets 'van toen marcel nog klein was', en snapte niet waarom ze allemaal in de lach schoten.
    in elk geval dikke merci, dat moet me wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe liefkes! maar onze winand is al 8 maanden en is ook nog echt heeeel klein hoor! hij groeit maar niet, hij blijft echt onze hele kleine prutsebaby ;) (pf, hij kan zelfs al zitten, en hij kruipt achteruit, pf, en ik dacht dat hij ECHT alitjd klein zou blijven..)
    proficiat voor liv, das toch een hele prestatie voor zo'n 'kleintje'!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er inderdaad een goed wikkeldeken uit, gemakkelijk te maken. Ons nichtje is geboren en wil haar hiermee wel verrassen. Wat bedoel je met hamerdrukknopen?
    Blijven deze zitten in de fleece? Heb vorig jaar een jasje gemaakt in fleece met drukknopen, maar na 2 keer open te doen trok ik de knop van het jasje, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    Merci voor de uitleg!!
    Als hij af is zal ik je het resultaat laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, hamerdrukknopen... Vaak van het merk Prym, te koop bij Veritas, van die knopen die je er in moet hameren. Ik koop meestal die soort die er op de bovenkant gewoon uitzien als een metalen cirkeltje, (dus niet vol, in 't midden zie je nog wat stof). Die blijven het best zitten.

    Benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt hard hameren, en zorgen dat de beide delen goed boven elkaar staan! Dat lostrekken had ik ook al aan de hand, maar toen had ik niet hard genoeg geklopt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oke, mercikes ik weet welke je bedoelt!
    Ik heb een aantal jaar geleden op mijn lijstje voor de kerstman zo'n tang gevraagd om al die soorten knopjes erin te drukken, het werkt perfect!! Misschien een tip voor de komende dagen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) aha Riet, ik zie je al staan met zo'n zware hamer om palen in de grond te slaan.
    t Is misschien goeie fitness, maar je moet die prymtang echt eens proberen!! Een gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha! de mama van marcel is aan het babynaaien begonnen en komt hier nog een keer piepen naar het wikkeldeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!