zondag 28 november 2010

Verwendoos

Verwacht u binnen afzienbare tijd een nieuwe spruit? Dan heb ik een kleine tip voor u. Maak uzelve als de wiedeweerga lid van een naaiclubje. Wacht vervolgens geduldig af. Want op een avond staat ze misschien ook aan uw deur.

De Doos.


In mijn geval was De Doos vergezeld van acht sympathieke dames van Het Leuvens Stiksel die hier in alle gezelligheid hun avond wensten te spenderen. De Doos is prachtig gestoffeerd door Kir en is op zich al een vinkje minder op mijn doelijst: nu hoef ik enkel Liv nog te voorzien van een recipiënt voor haar babyherinneringen. Want deze Zannedoos is helemaal wat ik in gedachten had. Ze past zelfs bij de vlagjes die boven haar wieg hangen. Die stoffenvoorkeur onthield Kir goed van ons gezamenlijk bezoek aan Le Chien Vert.

En dan ging het deksel van De Doos en ontdekte ik een schat aan zelfgemaaksels!

Te beginnen met: een 'Kneun'! Ook Kathleen wist nog hoe mooi ik dat herfststofje vind. Liv is fan, ze noemt het een 'uil' en denkt dat het een slab is, want ze probeert de armen/oren/antennes de hele tijd rond haar hals te knopen.


Girl On The Moon voorzag ons van een stijlvolle manier om een baby- en een peuterbedje warm te maken: kersepitkussenhondjes! (Onthou dat woord, het kan je ooit nog veel punten opleveren bij Scrabble.)

Ik vond in De Doos ook een aanvulling voor de garderobe van beide broedsels. Liv showt hier voor u de ideale combinatie tussen 'vrouwelijk en comfortabel', want Lila gaf het woord 'broekrok' een nieuwe dimensie. Het zit als gegoten!


Zanne krijgt de eer om vanaf nu een originele Tillebelle-overgooier tot haar persoonlijke collectie te mogen rekenen. Die warempel prima past bij de lila streepjeskousenbroek die ik haar kocht en die bij geen enkel kledingstuk uit Zannes assortiment bleek te horen. Wat me een mail naar de Flair-miskooprubriek bespaart. Dus je kan je voorstellen hoe dankbaar ik Kathleen ben.


Ester van Bag of Joe haakte schattige pantoffeltjes voor aan die kousenbroekvoetjes.

En voor Liv elfenschoenen. Als iemand in huis het durft hebben over 'bel eens naar...' krijg je als repliek een enthousiast 'bel! bel! bel!' en gaat ze meteen haar belletjessloffen zoeken.

Eloleo leerde u allen een tijdje geleden de knoddigste manier om een bolletje babyvet in te pakken. Ze bespaarde mij het denkwerk over haar naar eigen zeggen ingewikkelde tutorial, want ze voorzag ons van vier bloomers. (Twee, maar omkeerbare spullen tellen dubbel.)

Bollieboom is het geesteskind van de derde Kathleen die het stiksel rijk is. Kathleen stopte een reeks van haar prachtige wenskaarten in De Doos, veel te mooi om te versturen.

Annelies beschikt denk ik over een geweldige collectie lintjes. Zanne kreeg van elke soort een eindje. Verwerkt in een labeldoekje weliswaar.

Tjorven weet wat van pas komt in een 'huishouden-baby-incl.' en maakte een spuugdoek en een slabje. U gedemonstreerd door het-individu-dat-er-van-overtuigd-is-dat-elk-cadeautje-voor haar-is-bedoeld.

Voor het cadeautje van Mararangi was dat ook effectief het geval: Liv kreeg een potloodrol. Alweer een vinkje op mijn doelijst. En zoals verwacht een groot succes. Na slowfood nu ook slowdrawing. Dat gaat als volgt. Neem een potlood uit de rol. Teken één lijntje. Stop het potlood terug in de rol, met de nodige precisie. Doe eindeloos lang over het kiezen van een volgend potlood. Trek daarmee één lijntje. Enzoverder.

Als Zanne de mobiel-leeftijd is ontgroeid maak ik aanslag op de gehaakte-fruit-en-groentenmobiel van Pernel. Ik vind die maaksels van mijn grote haakvoorbeeld zo tof dat ik er ooit broches van ga maken. En aangezien Liv vooral houten koekjes en snoep in haar speelgoedkast heeft zitten, zijn we blij haar eens te kunnen vertellen over gezonde voeding.


De laatste die medewerking verleende aan het geweldige dozenplannetje was Ilse. Ilse weet wat een dame van anderhalf nodig heeft om zich echt een dame te voelen. Gezien er door het huis wordt getrippeld met alles wat maar enigszins op een handtas lijkt...

... was een tas met een 'Poe' een superidee.

Zanne en Liv danken u allen zeer!

De enige moeite die me dit heeft gekost is een hele dag foto's maken, omdat de cadeautjes zo talrijk waren.

En bevallen, maar dat was een makkie.

22 opmerkingen:

  1. Waaaw! Wat een weelde zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. To do:

    o Lid worden van een naaiclubje
    o Get pregnant

    Ahum. Zoveel schoons en het hield niet op, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En passen ze Zanne nog?? Want ander krijg je een paar nieuwe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjansard! Al die cadeautjes én een makkelijke bevalling (of was dat ironisch)?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk daar krijgt ge nu kindjes voor!
    Plezant hé dat de dames zich zo uitsloven voor u!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Ik vergat zelf foto's te nemen van mijn doos en kan alvast eentje hier plukken. Als je het nog ziet zitten om nog eens achter je fototoestel te kruipen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooohw prachtig!!!!! En wat een prachtige kinderen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was zo al jaloers op die naaiclubkes: gezellig een avondje zitten stikken en koffiekletsen, twee plezante dingen bijeen. Maar nu ben ik nóg meer jaloers. Elkaar zo verwennen. Wat plezant.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, zo schoon allemaal! Ik wil ook bij een clubke!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lid maken, check...
    nu nog een nieuwe baby... hm... eens met manlief moeten praten, denk ik...

    Wat ben jij in ieder geval verwend!!! ('t is te zeggen, de dametjes zijn nogal verwend!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Allé, blij dat ze er content mee is :-) Mag ik de foto van Liv met de "Poe" tas overnemen op mijn blog? Ben zelf vergeten foto's te nemen..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tuurlijk mag dat Ilse! Als je me mailt (rietblogt at gmail punt com) stuur ik je er nog een paar, ik heb een reeksje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och gij, jaloers dat ik ben! Ik behoor vaneigens al tot een naaiclub, hhhhmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ben jij een gelukzak seg. Wat een prachtige dingen allemaal. Schoon schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wist wel dat ik iets vergeten was toen ik weer zwanger werd...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ik ben pas bevallen...zo'n bezoek zou ik ook wel hartelijk ontvangen: tof tof tof!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaauww voor de Tillebelle-overgooier van Zanne.
    Nog veel meer WAAAUUW voor alle andere mooie spulletjes. Ik kan geloven dat je blij was met zo'n doos!! Dat was wel een fotosessie waard vind ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een boel leuke kadootjes! De Poe tas dat snap ik helemaal. Onze kleindochter sprak ook altijd van 'Poe' .Nu is het inmiddels 'Poesjes'geworden. De dames van het Stiksel hebben U echt verwent. Jammer genoeg wist ik in november niet van deze aktie af anders was er ook van mij een kadootje bijgeweest.Maar dat komt goed aanstaande dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw... en Oooo... en Holaaaa... Ik zou hiervan nog bijna een derde Prutske gaan overwegen (en mij bij een naaiclub aansluiten).

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!