donderdag 16 juni 2011

Jurk zonder gewring: patroon

Herinnert u zich deze nog?

De originele Jurk Zonder Gewring

Ik maakte een jurk-zonder-gewring en liet ze u zien. Ik was blij dat u ze mooi vond en beloofde een patroon. En daarna deed ik of mijn neus bloedde.

Maar mijn neus bloedde niet! Ik werkte naarstig verder aan een werkbeschrijving. Ik liet mijn patroon testen en hertesten, ik maakte zelf nog drie nieuwe versie. En ik kan u met trots vertellen dat het patroon klaar is.

Alleen, u krijgt het niet zomaar van me. Dat klinkt niet zo sympathiek, maar ik heb een hele goede reden. Ik liet al weten dat er volgend jaar iets te gebeuren staat. De producten die we verkopen in de VanKatoen-(web)winkel zijn handgemaaksels. Maar misschien bent u zelf ook handwerker. En misschien hebt u wel zin om ons Goede Doel te steunen, maar hebt u niet zo'n interesse in wat wij gaan stikken en verkopen. Omdat u dat zelf kan. Daarom lanceren we vandaag onze webwinkel met een patroon. En er zullen er nog volgen! (Ook voor mensen die geen peutermeisjes ter beschikking hebben, uiteraard.)

Het kooppatroon van het peuterjurkje gaat van maat 80 tot maat 98. Omdat dit brede kleedje niet meer flatteert voor opgeschoten kleuters, bieden we later een aangepaste kleuterversie aan. De resultaten verzamelen we met graagte in de VanKatoen-Flickrgroep.

Ik ben normaal niet de dame van de grote reclamepraatjes. Maar voor Van Katoen maak ik graag een uitzondering. Dus ik jaag u nogmaals hiervandaan: naar de shop!



32 opmerkingen:

  1. geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik nog maar een klein meisje dat in zo'n jurkje past...
    Maar ik ga me het patroontje toch aanschaffen, al is het maar omdat het een wreed goed doel is, ik verliefd ben op dit jurkje en er nog wel meisjesbaby's zullen geboren worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joepie, VanKatoen gaat van start!! En met wat!
    Die 5 euro geef ik met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. da's een kei goei idee! awel, dat ga ik nu ne keer kopen zie, wie weet maak ik het zelfs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, ik wil al lang een kleedje maken voor mijn 1-jarig achternichtje, maar ik heb geen idee wat de maat van een 1-jarige zo gemiddeld is :s. Zit dat nog tussen 80 en 98?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Nele: hangt een beetje van die 1-jarige af maar normaal is een maatje 80 prima of nog net te groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik bevestig al even wat jij al heel lang wist. Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tuurlijk kennen we dat kleedje nog! En dat zal niet lang duren of het ligt hier onder de naaimachine, zo'n tof modelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super! mss koop ik het wel, voor later, want het ziet er echt super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Het ideale jurkje om te maken voor mijn metekindje haar eerste verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hellup! Ik probeer het patroontje te kopen maar er gebeurt niks als ik op de 'bestel nu' knop druk. Kan het ook op een andere manier?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Carolien: ik check even bij de webwinkelbeheerders en laat je iets weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Carolien: de webshop werkt nog, normaal moet er een venster open gaan als je op de knop drukt. Als dat niet gebeurt, kan het zijn dat de javascript in je browser af staat. Dit kan je aanzetten in de instellingen van de browser. Normaalgezien staat javascript standaard aan bij de meeste mensen, maar het kan zijn dat die in je browser-instellingen uit is gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed initiatief en wat een schattig jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Riet Javascript staat wel aan. Ik heb het nog eens geprobeerd maar het patroon kan ik niet kopen:(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat Riet, met dit patroontje! Ik duim dat het kleedje een rage wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben 25 lentes oud, maar stiekem zou ik zo'n jurkje voor mezelf ook fantastisch vinden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Karolien: normaal gezien heb je in je mailbox de betalingsgegevens ontvangen van Van Katoen. Laat maar weten als dat niet zo is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is nu gelukt met Internet Explorer ipv met Chrome. De betaling is bijna rond, ik heb de adresgegevens nog even opgevraagd want anders kan ik geen betaling naar 't buitenland doen. Blij dat het nu is gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoe lang nog tot de kleuterversie verschijnt????

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit weekend heb ik jouw kleedje zonder gewring gemaakt! In dezelfde stoffen, omdat die ook gewoon geweldig mooi zijn. Ik heb even zitten vloeken toen ik de kontflap eraan moest zetten, maar het was de eerste keer dat ik een kleedje maakte dat volledig gevoerd was, dus ik heb héél wat bijgeleerd. Bedankt voor de geweldige handleiding! Ik ben een mooi jurkje voor mijn nichtje rijker, heb vanalles bijgeleerd én een goed doel gesteund. Beter dan dat kan het niet worden! Mijn resultaat binnenkort te bewonderen op mijn blog (als ik de perfecte knopen heb gevonden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is zo'n mooi kleedje, ik zit met smart op de kleuterversie te wachten. :) Het is niet dat ik je onder druk wil zetten, maar ik vind het gewoon zo mooi. Ik wil je ook wel graag helpen door een testversie te naaien, voor mijn meisje met maat 104/110.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb het patroon voor de halterjurk besteld, ben erg benieuwd! Zeer goed initiatief!!

    Ninaswereldje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wacht ook op de kleuterversie (maat 104/110) :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die staat intussen al even in onze shop, MJ! http://www.vankatoen.org/shop/

      Verwijderen
  25. Hoe vallen deze jurkjes? Eerder groot of breed of....... Mijn dochter draagt nu een 92. En is er een verschil in de peuter/baby versie buiten de maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vallen, volgens de feedback die ik al heb gekregen, eerder breed en groot dan klein en smal. De kleuterversie is een smaller en eleganter model, waarbij je de keuze hebt tussen twee verschillende rugsluitingen. De baby/peuterversie is een eerder breedstaand schattig jurkje, met enkel een 'flapsluiting' als optie voor de rug.

      Verwijderen
  26. Hoi riet bedankt voor de info. Ben er fan van maar het is niet simpel om een maat te kiezen ;-) groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Is alleen vandaag (zaterdag?) de shop gesloten? Of hoe kan ik aan het patroon komen? Als de shop niet meer bestaat, kun je het patroon dan te downloaden maken? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!