maandag 23 juni 2014

Een samenloop van aangename omstandigheden

U weet intussen waarom mijn blog niet eens fluistert maar zwijgt. Maar dit weekend was er een samenloop van aangename omstandigheden, die maakt dat hij vandaag toch nog een gilletje kan geven.

De eerste omstandigheid toonde ik u al meermaals maar wordt mooier en mooier. Wij wonen in een rijhuis met een tuintje van 6 op 10. Dat is 6 op 10 keer te groot voor de tijd die ik erin kan stoppen. En tegelijk te klein voor twee kleuters die op hun best zijn als ze buiten mogen spelen. Maar in de loop van het jaar verscheen er achter dat tuintje, tussen ons huis en het spoor, een zee aan speelruimte die we niet moeten onderhouden. Een natuurspeeltuintje van de stad. Met twee wilgenhutten, een picknickplekje, twee wolkenkrabbers van insectenhotels en een bijhorende weide met wilde bloemen. De hutten staan intussen in het groen. Een droom van een fotoplek. En als het gras is net afgereden, grappen we dat we een hof hebben met een tuinman. 

het veld

De tweede omstandigheid is het feit dat de dames nogmaals door de mensen van Duplo werden verwend. Met een picknickset.

picknick

Wat past er nu beter bij die burentuin? In dezelfde reeks bestaat er ook nog een ijsjesset, maar ik deed een poging tot het promoten van gezonde voeding. Eieren voor mijn geld: Zanne speelde het spel waarheidsgetrouw, liet het brood links liggen en viste het beleg er tussenuit.

beleg

Maar een druif ging er ook best in. Dat wel.

druif

En de derde omstandigheid is de meest verzachtende: degene die zalft dat ik alle mooie nieuwe patronen even aan mijn neus moet laten passeren. Omabetty maakte de intussen al her en der verschenen jumpsuit uit La Maison Victor. In tweevoud.

zussen

Voor Liv in een hoogbejaard stofje, dat "al wel honderd jaar" in de kast van mijn grootmoeder lag. Het valt geweldig mooi, het is iets glad en flodderig in een soort roze dat mooi bij Livs vel blijkt te passen.

Livs jumpsuit

In het midden zit een strik van satijnlint, maar die is maar 'nep' en zit vastgestikt aan een elastiek die door de taille gaat. Want ergens op school woont denk ik een beest dat stroptouwtjes uit kledij verzamelt. Of opeet.

achterkant

Voor Zanne kocht ik bij Bambiblauw een stuk Cosmic Blue van Atelier Brunette, de mooiste uit de reeks naar mijn smaak. Die kreukt wat harder rond het lijf van zo'n wriemelkind, maar zit ook geweldig luchtig en goed.

Zannes jumpsuit

Mijn dochters voerden een test uit op de speelbaarheidsfactor.

ondersteboven

Met glans geslaagd!

sisterlove

31 opmerkingen:

  1. Hoera voor Oma Betty!
    En serieus joh, die stadstuin op 500m van mijn deur… Nog nooit van gehoord, laat staan gezien. Ideaal zeg, voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer geslaagd, die jumpsuits. Mijn favo foto is absoluut de voorlaatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begon te lezen en dacht meteem "ik moet straks vragen van waar die jumpsuit komt" :) schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn nu eens 2 schattige dochters zeg!Zo'n achtertuin wil ik ook wel hebben(zonder onderhoud) en de jumpsuits zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super, zo'n achtertuin met een tuinman ;-). En supermooie dochters in jumpsuits.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toffe oma! En knap werk! En prachtige dochters en jumpsuits, uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaaw, waaaw, waaaw! Voor de fantastische tuin, voor de kei leuke duplo én voor de super schattige meisjes in prachtige jumpsuits!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuke fotoreeks! En ja, idd toch vooral de laatste twee, met die schattige dochters op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ma zie wat schoon fotookes jongske! En hoera voor OmaBetty!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die Zanne! Ik hoor bij die laatste foto in gedachten een vettig lachske!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig, zo'n speelzone met tuinman! En dan ook nog eens een zeer professionele privénaaister aan huis ... Pure luxe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij woonden vroeger aan het dorpsplein, we grapten ook altijd dat onze tuinman het gras zo netjes afreed :) Zalig al die gelukjes samen en die genen van jou het ligt er dik op : van Oma Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat verlengde van jullie tuin ziet er echt een zalige plek uit...
    Dikke pluim voor oma Betty, ze toverde echte pareltjes vanonder haar naaimachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super van Oma Betty! En wat een mooie speelweide seg, gelukzakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat wordt een rustige zomer voor jou. Die twee gaan zich de hele tijd kunnen uitleven in de tuin van 't stad. Nu nog hopen op mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die Omabetty is toch steeds reddende engel in nood bij tijdsgebrek! (ik herinner mij een prachtig kleedje ten tijde van Van Katoen, een Charlie op Zanne's eerste schooldag, en dan het schoontje uit één der vorige posts, maar er zijn er vast nog meer die niet zijn blijven plakken) En die tuin, zo zalig! Met dit weer ben ik toch blij met de kruidtuin als vervangende studeerplek in mijn straat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n toffe foto's van de dochters in hun mooie jumpsuits!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Omabetty heeft gouden handen en dat heeft zij wederom bewezen!
    En een hoeraatje voor het natuurspeeltuintje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waauw, prachtig! Die tuin ken ik nog niet… Dringend eens op zoek gaan. Je dochters zijn echt prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow, super die 'tuin' van jullie!!! kan je van jullie echte tuin gewoon een wandelpad maken naar daar, komt er geen onderhoud meer aan te pas :-)
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, wat een beauties, die dochters in hun schone jumpsuits!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig! En hoe speciaal zeg, een stofje van de bomma...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn mond valt hier open... ik woon ook in Aarschot en geen flauw idee dat dit hier te vinden is.
    Dringend eens op zoek, want het ziet er een toffe plek uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een knappe dametjes in knappe jumpsuits passeren hier op mijn scherm!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeuj voor Oma Betty! En voor een hof zonder tuinman...
    En dan die twee dames. Man, daar doe je het toch allemaal voor hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De wat minder frequentere berichten maak je telkens weer goed met je vlotte pen en de beelden waar je instant vrolijk van wordt... Wie kan er nu weerstaan aan die 2 lachende knappe snoetjes! Dat wordt alvast een supergezellige zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zat ook al zo verliefd te kijken naar het patroontje van La Maison Victor. Maar wat ik mij dan afvraag: is dat wel zo praktisch voor kleine meisjes? Moeten die niet heel vaak superdringend plassen waardoor ze dan te laat zijn - want zo'n jumpsuit snel uittrekken is toch wel wat moeilijker dan een rokje optillen of een broek naar beneden trekken? Of bedenk ik nu onbestaande problemen (voorlopig alleen nog een luierkind in huis, vandaar: onwetend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er niet voor niets drukknopen opgezet. ;-) Liv vertrekt ruim op tijd en zou nog tijd hebben voor een reeks knoopjes. Zanne is een late beslisser, maar met drukknoopjes gaat het nog wel snel genoeg.

      Verwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!