zondag 13 augustus 2017

Naai een boekentas en win de inhoud: #mixnmatchsummerchallenge


Als er een nieuw kind geboren wordt, hoor je eigenlijk niet uit het oog te verliezen dat er, in de buurt van de nieuwkomer, al eerder gefabriceerde kroost leeft. En aandacht nodig heeft. Een bizarre opener, misschien. En wees gerust: het is niet zo dat ik Liv verwaarloosde sinds Zanne zich, op een kwartier tijd, een weg naar omnipresent baande. Daar zou zich, na bijna zeven jaar, vast al een of andere instantie mee gemoeid hebben.

Liv is weldoorvoed en gezond. Maar in alle #playgroundwhale wedstrijd voorbereidingen vergat ik haast dat samen met de appels en de maïs ook de schoolspullen rijpen in de supermarkt. En dat ik zelf een lijvige studie liet voorafgaan aan het ontwikkelen van twee boekentaspatronen. Waar ik best blij mee ben. Dit is bijvoorbeeld de bodem van de boekentas van Zanne, na een jaar gebruik. Die mag met rechte rug naast degelijke winkelexemplaren staan in het boekentassenrek!



Maar ik schonk het patroon deze zomer dus nog niet al te veel aandacht. Gelukkig was daar Katleen. We kennen elkaar niet persoonlijk, maar ik leerde alvast dat Katleen een vooruitziende vrouw is. Midden juli al, toen ik nog vertoefde in een wereld waar men zand en schelpjes lust, haalde zij alles in huis voor een Mix 'n Match boekentas. En zoals wel vaker een goed plan bij uitdagingen: ze zocht lotgenoten. Via #mixnmatchsummerchallenge riep ze collega naaisters op om eenzelfde voorzienigheid aan de dag te leggen en de vorderingen te tonen op Instagram. En dat deed me wel iets. Katleens tas is net klaar. Een snoepje van een boekentas, met heerlijke extra's. Check haar blog voor het geheel!


Patronen tekenen, dat is een lollige bezigheid. Patronen uitvinden is nog lolliger. 103 modellen in papier (dat in veel gevallen onder de naaimachine terecht komt), en minstens even veel lapjes stof en probeersels voor er iets testbaars tevoorschijn komt. Dat is een heel leuke fase van het geheel. Maar nòg plezanter is het om de boel op de wereld los te laten, en al helemaal als jullie een patroon zelf tot leven doen komen. Ik vond het dus niet onlogisch om de gezamenlijke arbeid wat te kruiden met een extraatje. We doen ook hier niet om ter mooist, dat zou niet bij een samenhorigheidsuitdaging passen. Maar wel van loterij. Wie deze zomer een Mix 'n Match boekentas maakt, maakt kans op boekentasinhoud!

Wat kun je winnen?

Lola Life Lines, Vlaanderens fijnste neus voor hippe boekentasvulling (en véél meer) steekt boekentasmakers met plezier mee een hart onder de riem. Zij neemt het lunchdeel van de boekentasvulling voor haar rekening, met een drinkfles, een lunchtas en een brooddoos.


Zelf zorg ik voor het naaibare deel van het geheel: de winnaar krijgt ook een zwem/turnzakje en een pennenzak. 



Die herken je misschien nog uit Zo Geknipt en Zo Geknipt 2. Voor de pennenzak zie je de original, die ook in het boek stond. De prijsversie krijgt dus een ander stofje, assorti met de zwemzak.


Hoe neem je deel?
- Naai, voor eind augustus, een exemplaar van Mix 'n Match, de grote of de kleine versie. Uiteraard zijn ook tassen welkom die al in de loop van juli verschenen met #mixnmatchsummerchallenge. 

- Deel een foto (of foto's) van jouw tas, afgewerkt of onder constructie:
* Op Instagram met #mixnmatchsummerchallenge en tag @mindthewhale
* OF via de Facebookpagina
* OF via mindthewhale(at)gmail(punt)com, als je niet zo'n sociale-media-held bent;

- Volg @mindthewhale en @lola.life.lines op Instagram;

Vul het formulier in zodat ik je terug kan vinden als je wint. Elke naaisel telt voor 1 lotje in de prijzenpot, het heeft dus geen zin om een foto via twee kanalen te delen.

Ik laat een onschuldige hand het werk doen: het is geen schoonheidswedstrijd of fotowedstrijd voor naaisters. Om last-minute fans ook een kans te geven, sluiten we deze wedstrijd af op 9 september 2017. Voor de kindjes die de eerste week nog met een plastic zakje naar school moeten. ;-) Op zondag 10 september maak ik de winnaar bekend!

Omwille van de aard van de prijzen is de wedstrijd toegankelijk voor deelnemers die in België of Nederland wonen.

Die zwemzak, dat is een van de patronen uit het eerste boek waar ik vaak vraag naar krijg als mensen op zoek zijn naar het boek. Het stofje kocht ik vorig jaar bij ♥ Bellelien


Het boek kan je helaas niet meer krijgen, maar dit zwemzakje verschijnt binnenkort wel als los patroon in de Mind the Whale patronenshop! 


Nog wat inspiratie nodig? Ik werd geïnspireerd door de exemplaren van hastastrid, studio juliette, aamore en lucky mie


Geen boekentasmaker, wel wedstrijdfan? De #playgroundwhale wedstrijd loopt ook nog een paar weken!


8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om er deze wedstrijd aan te koppelen ! Ik doe natuurlijk mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lachen met je intro, Zanne haar karakter kennede zou ze wel hard genoeg aan je mouw trekken voor aandacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe mee! Toffe wedstrijd, binnenkort héél veel foto's op de wereld loslaten, want ik ben grote fan van dit patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na twee exemplaren dacht ik het deze zomer eens over te doen... maar ik kreeg warempel verbod van zoonlief "die gebruik ik nog een jaar mama". Wie ben ik om daar nee tegen te zeggen maar volgend jaar, volgend jaar doe ik mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Mijn blog gaat morgen online en ik hoop het om 6u 's morgens ook nog ff op IG te gooien, voor we op reis vertrekken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. we gaan met tienerdochter eens kijken of zij een tas wil , misschien niet voor de school (zal een rugzak uit de winkel worden voor een bijna 14 jarige vermoed ik) maar de muziek-schooltas is bijna versleten en daar mag een beetje originaliteit wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!