maandag 21 augustus 2017

Lancering: Pack 'n Go, turn-, zwem of dagrugzak

Intussen zijn we de ontkenningsfase ruim gepasseerd: het land is bezaaid met scholen en binnen afzienbare tijd sturen we daar in groten getale kinders heen. In de hoop dat hun blik verruimd wordt en hun leerhonger aangewakkerd. Want die kleine mensjes zijn stuk voor stuk instrumenten met een veelheid aan te raken snaren en zoveel leerkrachten zijn getalenteerde muzikanten.

Met de Mix 'n Match summer challenge geef ik al een duwtje in de rug van wie met de naaimachine aan de slag wil voor die schoolstart. Met een handgemaakte schooltas reis je een stukje mee op weg naar school, en je brandt je billen niet aan de pan der eenheidsworst inzake schoolgerief.

Vandaag lanceer ik een tweede patroon in hetzelfde thema. Eentje waarmee je kind, als het handwerkinteresse toont, misschien zelfs zelf aan de slag kan! Mag ik u voorstellen: Pack 'n Go, een turn,- zwem of dagrugzakje in twee maten.


Bij fans van het eerste Zo Geknipt boek ging er zonet een lampje branden, want het patroon stond als zwemzakje ook in het boek. Maar dat boek is helaas niet meer verkrijgbaar. We krijgen er nog heel vaak vraag naar en daarom lanceer ik af en toe een van de patronen als los exemplaar. Na het babyjasje is het de beurt aan de zwemzak!


De basis is een zakje dat uitnodigt tot stofpuzzelen: twee stoffen voor de buitenzak en een los voorzakje voor kleine items die weleens verloren gaan in de grote leegte van een zwemzak. Haarelastiekjes bijvoorbeeld. Of een beurtenkaart of - en die foto is een binnenkopper - een duit in het zakje. 


Net zoals bij One to Hug voegde ik een aantal opties toe om het patroon wat meer mogelijkheden te geven. Om te beginnen krijg je een bestand toegestuurd met de uitgetekende patroondelen, die je in het boek zelf moest uitmeten. De zak kreeg ook een kleiner broertje: het patroon bevat beide maten. In de grote zak passen een middelgrote en een kleine handdoek, een zwempak en opgeblazen zwembandjes. De kleine versie is goed voor een kleiner zwemassortiment, maar vooral heel handig als peuters en kleuter zelf op pad willen en 'ook iets willen dragen.'



Ik zie vaak zielepootjes op pad met een zwemzakje dat tot onder hun achterwerk bungelt. Van aan de bus tot aan het zwembad is dat misschien niet zo erg, maar voor iets langere trips bieden de koordflapjes met stroppers een oplossing om het zakje op de juiste plaats op een kinderrug te hangen.



Wie niet zo zot is van het gebruik van veel haken en ogen bij het naaien, kan de flapjes met nestelogen vervangen door koordlussen, een nieuwe optie die ik ook voorzag in het patroon. 


Aan de bovenkant voegde ik de keuze toe voor een contrasterend tunneltje, om nog meer met stoffen en kleuren te spelen.


Voor Zanne combineerde ik een koperen onderkant met een heerlijk toffe canvas waarvan ik de kleuren deed terugkomen in de rits en de tunnel, het zakje en de lussen.



Het zwart-met-wit gestreepte zakje wordt een kraamcadeau. Pack 'n Go is een prima cadeauzakje: het kan met een fles melk en wat luiers mee naar de kribbe, en doet daarna nog jaren dienst als babylief groeit en boterhammetjes mee wil op zijn ontdekkingstocht door de wereld.


Je vindt het patroon nu in de patronenshop. Tot en met 1 september voor een lanceringsprijs van 4,50 euro!

Helemaal leuk wordt het als je het zakje bij de schooltas laat passen. Wil je graag een duo maken voor de schoolstart, dan kan je Pack 'n Go samen met het grote of kleine boekentaspatroon aankopen aan een pakketprijs van 11 in plaats van 12 euro. Hier vind je het back-to-schoolpakket voor de lagere school, en hier het pakket voor de kleuterschool!

7 opmerkingen:

  1. Oh zeg zo schoon, kan ik die afgewerkte versie niet bestellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof! Hier kunnen ze eigenlijk wel een grotere zwemzak gebruiken. Maar eerst die boekentas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik 30 augustus een berichtje sturen om eraan te beginnen :-)

      Verwijderen
  3. Mooi zeg en dat lijkt wel haalbaar om samen met dochter te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo fan van deze. Je stoffencombi is weer geweldig. Misschien moet ik de zoons toch eens nieuwe exemplaren geven voor 1 september

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!