vrijdag 19 november 2010

Klavertjes voor een kindje van ver

De hoogmis van de huislijkheid.

Twee kindjes in hun bedje: een duodutje dat lang genoeg duurt om een heel rokje te maken. Een stolplooirokje volgens dit recept, maar met blinde rits op deze wijze.

In een Vermiljoenstofje dat Carla heet en dat mooier is dan de naam doet vermoeden. (Waarbij ik geen enkele Carla wil beledigen maar ik vind die naam nogal oud voor wit-met-blauwe-bolle-en-roze-klavertjes.)

Een rokje dat aardig lukt.

Een model met een druk leven, dat tussen een paar telefoontjes met haar manager door...


... gewillig plaats neemt op een wild dier en daarbij aandachtig luistert naar de regie-aanwijzingen van haar stylist.


En even later het rokje van de tafel gritst en niet meer af wil geven. Gevolgd door een acute aanval van peuterpuberpijn waarvan ik u het relaas ga besparen.


En intussen zet ook kindje 2 haar keeltje open: een op en top 'dagjemetdekindjes'-gevoel.

Ik ken mensen die veel zouden geven voor dat gevoel. E&E bijvoorbeeld, wachten al jaren op hun kindje-van-ver. Ik liet al eens een wachtpopje maken. Dat popje is intussen niet meer geslachtsloos: E&E zijn mama en papa van een pracht van een dochter, Mitte Arsema, een paar maand jonger dan Liv. En al klinkt 'kindje-van-ver' nog zo sprookjesachtig, we willen met z'n allen al veel te lang dat Mitte Arsema ook een 'kindje-van-dichtbij' wordt. Maar in dat proces zitten helaas nog meer rimpels en plooien dan in dit rokje...

Een rokje voor Mitte Arsema dus. Omdat haar mama verjaart. Een rokje in een kleurtje waar ze vast geweldig mee zal staan. Met roze klavertjes, want haar ouders kunnen wel wat geluk gebruiken. Ik schat dat het haar ergens in de lente zal passen. En dan is ze vast en zeker daar-waar-het-rokje-wacht!

19 opmerkingen:

  1. Prachtig rokje, en ik ga heel hard wensen dat het rokje gedragen zal worden in de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schoon rokske voor een ongetwijfeld schoon kinneke met een uiterst schone naam. :)

    Knap dat gij dat zo efkes in elkaar flanst op een dag-met-de-kindjes.
    Dat lukt mij zelden tot nooit... *jaloers*

    Tot slot: fijne magneten hé!(die daar op de chauffage)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jep, ik vind het ook vreselijk dapper dat jij dit gedaan krijgt met twee kleintjes in huis! En sterkte aan je vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, Riet, ik krijg er tranen van in mijn ogen. Wanneer het nu zwaar wordt de komende dagen - want anderen vertrekken en wij blijven achter - zal ik verdrinken in de klavertjes op het rokje. Maar eerlijk? Ik kan natuurlijk vooral niet wachten om die schattige bruine peuterbeentjes van onze dochter eronder uit te zien komen, en er ze laten mee zwieren zoals Liv doet! Merci, het is echt een s c h i t t e r r e n d rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief van jou! 't Is een heel schoon rokje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil al heel lang iets maken in dat stofje, maar ik weet nog niet wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief en mooi! En ook hier zijn dergelijke verhalen de herinnering aan hoeveel chance wij wel niet hebben, doorheen die momenten van gelijktijdig openstaande baby- en peuterkelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh zo mooi, dat rokje en ook je schrijfsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig rokje.
    Ik word stil van het verhaal erachter. Hopelijk zijn rokje en meisje gauw één.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzonder verhaal en nu blogland haar goede gedachten meestuurt zal het kindje-op-afstand toch gauw naderbij moeten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. volgens mij zijt gij echt een lieve madam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een bijzonder mooi rokje voor een bijzonder kindje. Zo lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik duim ook heel hard mee dat Mitte snel in Vlaanderen mag zijn! Veel moed E&E! Jullie boffen met zo'n goeie vriendin...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. (pinkt traan van ontroering weg... borstvoedingshormonen!)
    Prachtig rokje met mooi verhaal erachter!
    Ik duim voor een zeer snel happy end!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi!
    Hopelijk kan Mitte Arsema het snel aandoen en haar blote beentjes tonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. fijn om hier alle duimpjes te lezen :). Riet is inderdaad een hele fijne vriendin!!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!