zondag 9 oktober 2011

Als ik een kabouter was...

... droeg ik waarschijnlijk deze jas.

jasje1

Maar de kabouter in kwestie zal (hopelijk) niet heel zijn leven kabouter blijven. Hij heet Mathijs en is toevallig de tweede Mathijs van het jaar waarvoor ik Hélium van Petit Pan uit de kast haal.

Voor een omkeerbaar jasje deze keer, met rood ribfluweel als 'tegenhanger'.

jasje2

Het jasje werd meegenomen richting Poupehan want daar speelden wij dit weekend ons jaarlijks rondje Chironostalgie, met de oudleidingsploeg. En kabouter Mathijs mocht mee.

En wat vonden we in de berm tijdens een pitstop?

Kabouterwoonst

Dat kon geen toeval zijn.

31 opmerkingen:

Mama Pluis zei

Wat een schattig kabouterjasje!

Katja (@Yane) zei

Wat een lief jasje! Heel mooi!

elisanna zei

Die kabouter heeft chance zeg, zo'n schoon jasje! En die paddenstoelen, nog nooit gezien buiten de prentenboeken van de kinderen: echt rood met witte stippen!

Judith zei

ma zoo mooi!! ik ben er op slag verliefd op!

Dietlinde zei

echt super mooi maakte je het patroontje zelf ?

Lily zei

Zo mooi!

Karmijn & Kobalt zei

Een héél mooie jas!

Needle work zei

Ik denk dat dat kaboutertje om op te eten is, in dit jasje!!

mademoiselle fresita zei

Mooi mooi mooi mooi. Ik wou dat ik een kabouter was!

mademoiselle fresita zei

En... Is dat een eigen ontwerp, kunnen we het patroon kopen?

mamakers zei

Prachtig jasje, knap!

maarnietvangrijs zei

Prachtig, dat wil ieder kaboutertje wel aan natuurlijk!

Ilse zei

Oh waaw! Supercute! Ik ben ook benieuwd waar het patroontje vandaan komt

An zei

Een heel mooi jasje! Wij deden ons chiroweekendje vorige week, compleet met waterspelletjes :-)
Krijgen we nog een foto met 't kaboutertje in de jas?

Lies zei

heel mooi jasje, zou ook overwegen om kabouter te worden :)

de Oontand zei

mooi!

JoChapeau zei

Prachtig !

ruimtevisser zei

Schoon, zeer schoon.

eloleo zei

Ja, wat vond je dan in die berm??? De foto is currently unavailable :-(... en ik ben zo curieus, hè.
Schoon jasje. Zelfde versie als die die op je strijkplank lag?

la merlette blanche zei

Oh, Poupehan, schoon herinneringen! Allez, wij fietsten enkele jaren geleden naar Poupehan, dus 't was eigenlijk vooral de fietsrit zelf die mooie herinneringen oplevert. Maar toch, richting Poupehan...

Maar goed, heel mooi jasje! Dat Petit Pan-stofje is toch geweldig in combinatie met fel rood he.

Kir zei

Wauw, in helium nog mooier dan in de proefversie. Ik neem morgenavond patroonpapier mee zodat ik dat stiekem kan overtekenen als je niet kijkt.

lies zei

prachtig jasje! Als ik een kaboutertje was wou ik er ook zo ééntje..

trees zei

dat patroontje mag je altijd eens doorspelen, voor als ik binnen een aantal maanden nog eens tijd heb ;)
zeer schoon!

Elke zei

maar allééé, zulke prachtige paddenstoelen! Het jasje had ik al mogen bewonderen, he :).

Mini-@-Tuur zei

Een super mooi jasje. Een hele mooie kleurcombinatie.

Tetterende tiretten zei

Prachtig jasje! En leve de chironostalgie!

MaaksEls zei

Wow wat een mooi jasje heb je gemaakt! En superleuke stofjes!

lieselot zei

Héél mooi! Zou ik zo direct mijn jongste dochtertje aandoen!
Geen zin om het patroon te verkopen via Van Katoen? Ik koop het direct!

" me " zei

waw!!!!!!!!!!!!
voor het jasje én de paddenstoelen !
je bent me voor ! Ik ijk altijd uit naar vliegenzwalmmen maar heb er nog geen gezien ;)

Mlle Belle zei

Wauw! I like!

Anoniem zei

heel mooi! prachtige stoffencombinatie, Marijke