woensdag 2 november 2011

Mini maatje Mart

Ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat dit het kleinste kledingstuk is dat ik ooit heb gemaakt:

jasje mart achter

Je ziet dat zo niet op de foto, maar het vestje is maatje 48. Een jasje voor Mart.

Naar voorbeeld van haar geboortekaartje, op mooie en pure wijze ontworpen door haar mama. (Die doet dat ook in opdracht. Kaartjes tekenen. Maar nu, denk ik, even niet.)

Jasje Mart

Ik heb nog contact met vier studievriendinnen van op de hogeschool. Een van de belangrijkste 'onderhoudscontracten' van die vriendschap, is het feit dat we met z'n vijven mooi verspreid over het jaar verjaren. Dus vijf keer per jaar een reden hebben om elkaar te zien. Komt daar nog eens bij dat we na onze studies allemaal van huisjetuintje deden. En op twee jaar tijd elk 1 à 2 baby's kregen, vier jongens en vier meisjes. Dus gespreksonderwerpen zijn niet moeilijk te vinden.

En we doen nòg beter, deze maand, wat 'overeenkomsten' betreft. Twee dames van het onderonsje slaagden erin om op dezelfde dag te bevallen. Stevige Seppe, die nog een bezoekje verdient, zag het levenslicht op dezelfde dag als kleine Mart, die eigenlijk pas rond Sinterklaas werd verwacht.

Maar ze doet het goed, die Mart! Ze is denk ik het pluimgewicht van mijn geboortekaartjesrij, maar er kwam geen couveuse aan te pas.

Een jasje dus.

ensemble

Met die giraf. Evenals een geflockt rompertje, bijpassend ienieminiebroekje en sokken maat 13-14. En nu maar groeien, Martje! Die piepkleine kleedjes zijn later gewoon prima garderobe voor je poppen.

17 opmerkingen:

  1. O ja, zo leuk, die 'doorgeefgarderobe'.
    Ik deed deze avond ook van flockerdeflock.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, keilief!
    Ik zal maar niet vragen waar je het patroon vandaan hebt (overgetekend van Liv haar poppenkleertjes waarschijnlijk ;-).)

    (ik wilde al schrijven: zo klein ben ik ook nog niet gegaan, maar ik heb eens een mini-kleedje gemaakt in maat dat-ik-het-niet-weet, past tot 1,5 kilo ofzo hehe)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig om de giraffe van het geboorte kaartje op die kleine kleertjes terug te laten komen. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kadootjes.
    En leuk zeg, dat jullie zo'n hechte club studievriendinnen zijn gebleven met elkaar en zoveel gemeenschappelijks blijven houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt schoon, je zou het bijna zonde vinden dat kleine Mart zou groeien ;) Alhoewel...dan verschijnt er hier binnenkort een groter jasje voor een groter meisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik droomde daar altijd van van die mini-maatjes, ik had baby's van rond de 4 kilo, en poppenkinderen waren het ook al niet ;0)
    Heel mooi, en de match met het geboortekaartje is altijd een schot in de roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fan van het kaartje! En dus ook van de flocksels, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig mooi met die giraf! En dat kaartje is prachtig, een pluim voor de kersverse mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch heel prachtig - en hoe fijn dat Martje het zo goed doet, al is ze dan nog zo vroeg geboren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! En zo klein zeg, laat haar inderdaad maar goed groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel schattig, ik weet van een vriendin dat het niet altijd makklijk is om van die kleine kleertjes te vinden, laat staan mooie kleine kleertjes te vinden. Gelukkig is er Riet nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een super leuk idee om de giraf te laten terugkeren. Super dat ze niet in de couveuse hoeft. Ze gaan zeker plezier hebben aan die kleine kleertjes. Ik weet als mama van een prematuurtje hoe moeilijk kleertjes te vinden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi! En wat een mooi kaartje! Flink van Mart dat ze het zo flink doet, en fijn van jou dat je haar van zo'n mooie minikleertjes voorziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh... wat inimini! Ik heb drie kinders, maar zo'n kleintje... (de eerste was al bij de geboorte 57 cm..) Erg mooi gedaan, in ieder geval. Ook een heel leuk kaartje, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De kleedjes passen Mart perfect. Het jasje gaan we dinsdag passen, want dan mag ze mee naar huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!