vrijdag 4 november 2011

Apple Notebooks

Gisteren was Livs allerlaatste 'kribbedag'.


Haar heen-en-weerboekje ligt al opgeborgen sinds ze naar de peutergroep verhuisde. Dat krijgt nu gezelschap van een een astronomische hoeveelheid tekeningen en verfsels. Het lijkt er wel eentje voor elke dag die ze daar sleet. Ze zijn niet gedateerd, maar ze zijn duidelijk chronologisch te leggen op basis van de kleurnauwkeurigheid.

tekeningen

Een akkefietje voor de 'blijvers', dat is de gewoonte op de kribbe. Dus ik had dit in gedachten, vereenvoudigde sterk, en maakte een 'in memoriam voor Steve': zeventien Apple Notebooks.


En voor de begeleidsters drie (helaas niet zo goed gestreken) Oontje-pennenzakken. Met kortere rits, opgelost met 'flapje'.

pennenzak

Met het laatste stuk appelstof. Ik ben het intussen beu gezien, maar het blijft toch onlosmakelijk met Liv verbonden. Het was het eerste wat ik, drie jaar geleden en vrij zwanger, in Amerika bestelde. (Terwijl ik het later gewoon op het stoffenspektakel vond...) Het diende voor Livs wikkeldeken en haar wieglakentjes. Dus we ronden er ook de 'Liv is klein'-periode mee af.

Volgende week school! Ik zet ijverig vinkjes op mijn lijstje:

labels

honderden ingetreken naamlabels (check) warme jas (check) wanten (check) muts (check, dankje Boomie) brooddoos (check) bananendoos (check) appeldoos (check) koekjesdoos (check) drinkbus (check) sneeuwlaarzen (check, aanrader, het aanbod was al beperkt) fluojas (check) reserverkleren (check) schooltasje... Oeps. Maar nu kent u dus mijn bezigheid. En het volgende blogonderwerp. Hopelijk voor maandag.

21 opmerkingen:

  1. hihi, nog geen boekentas? :)
    Waar heb je sneeuwlaarzen gehaald? Mss toch ook nog aanschaffen, hier.
    Spannend, toch, he!!!
    En de notebookjes zijn ge-wel-dig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha! ben al benieuwd naar de volgende blog! Notebookjes zijn inderdaad geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige notablokjes! Ben benieuwd naar het vervolg....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelooflijk mooie dingen! Ik zou er kweetniethoeveel dagen mee bezig zijn !!!
    Veel succes op school voor kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke noteboekjes.
    En ik gok dat de volgende blogpost gewoon over de boekentas zal gaan ;)
    De sneeuwlaarsjes staan hier nog ongebruikt van vorig jaar, die vielen groot dus ik duim maar dat ze die indien nodig nog passen.
    Aan kleren labelen heb ik eigenlijk nooit gedaan... (ben ik nu een slechte moeder?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sjaal, reservesjaal, reserve-reservesjaal? Wij hadden er vorig jaar soms drie 'in roulatie'. Het kan ook aan mijn warhoofd van een zoon liggen, en aan de papa die op dat vlak geen haar beter is... En hij gaat Lukas 's avonds ophalen...
    Veel succes voor Liv!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn schooldag Liv!
    Knap gedaan die noteboekjes ... leuke hebbedingetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar zo plezant! En die naamlabeltjes, met ineens de twee namen op, dat is nog eens een goed idee!
    Veel succes voor Liv maandag, en ook voor jou. Mijn moederhart brak toen Dora na haar eerste school-halve-dag zei "ik heb jullie gemist, ik was helemaal alleen, ik heb heel de tijd zitten treuren."

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er weer een prachtig werk van gemaakt...notebookjes zijn schitterend!

    Spannend hoe Liv's eerste schooldag zal zijn voor haar én voor de mama.

    succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Man wat een werk die notebooks!

    Die naamlabels deed ik ietsje anders. Ik bestelde 'voornaam1 achternaam voornaam2', en knip ze dan af voor of na de achternaam, afhankelijk van het kind waarvoor ik het label nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die boekentas, daar kijk ik naar uit. En die notebooks, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grote stap! Die notebooks zijn de max, maar wat een werk zeg. Blij dat de mutsen zijn aangekomen; waren de bloemen niet teveel geplet?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, ik ben ook zo zuinig geweest van de 2 namen op 1 label te zetten! Hier waren het stickertjes voor al die verdwijnende koekendoosjes. En daar kan je desgewenst ook nog 1naam afknippen. Succes met de boekentas!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een werk weeral! Maar o zo schoon en o zo leuk om te krijgen, lijkt me.
    Ik ben kijk mee uit naar je volgend blogbericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Naar school zeg... Alweer een giga stap voor jullie en uiteraard ook voor Liv. Ik herken het 'op alles voorbereid' en dan nog kom je dingen tegen die je niet had verwacht. Zeg aan Liv dat ze dat goed doet maandag en veel moed aan jou bij het toch weer een beetje meer loslaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. succes Liv (en mama- en papaharten)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi gedaan die noteboekjes. Heel veel succes voor liv en uiteraard ook voor de mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb zo een gevoel dat veel mama's dit notebookje heel graag nonchalant in hun eigen sjkosj zullen laten verdwijnen ;-)
    Veel succes morgen!! (Of eerder deze nacht met de afwerking van Liv's ongetwijfeld memorabele schooltas) xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!