woensdag 14 maart 2012

Who's that girl in her digitale kleerkast?

We waren een jaar of dertien. 'Gaan slapen' bij een vriendin, frisdrank, een zak chips, alleen thuis en een video huren, het was zowat mijn summum van vrijheid. Wanneer tickets voor de bioscoop betaald moesten worden, geldde voor mijn vader de norm: de film moet minstens drie sterren krijgen in De Standaard. *Zucht*. Maar in de videotheek kozen we steevast de meest rozige Amerikaanse tienerfilm die er naast de popcorn te vinden was. En zo herinner ik me toevallig een welbepaald tienersprookje. Over de slungelachtige puber die vaak in de clinch ging met zijn stiefzus en er tenslotte iets mee begon. De naam van de prent ben ik vergeten. Maar de kleerkast van de zus in kwestie, die staat me nog helder voor.

's Ochtends zocht het ding op het internet (in die jaren nog revolutionair) welk weer het was. En stelde het een outfit voor. De stiefzus scrolde door voorgestelde onder- en bovenstukken, klikte wat accessoires aan en liet haar computer een bijpassend paar schoenen zoeken. Van de chips- met filmdroom van toen hoort er nog weinig bij mijn 'levensdromen'. Maar zo'n kleerkast! Dat zou het leven makkelijker maken...

Tijdens een van de eerste brainstorms over Van Katoen, kwam Who's That Girl al ter sprake. Bij een naaimarathon, stijl 'naaiatelier uit de jaren stillekes', horen uniformen. En de collectie van WTG is daar wel vaker op geïnspireerd. En hoera: we konden op hun medewerking rekenen! Dus trokken we met het team een paar weken geleden naar de WTG Feel Good Fashion Stores in Antwerpen en Gent, om een blik te werpen op de zomercollectie. 

Who's that girl, and what will she wear on the 14th of april?
Ik meet mezelf voor de gelegenheid wat digitaal shape wear aan en ga eens met de borstel muis over alle oneffenheden. (Iets te enthousiast, blijkbaar, de eerste lezers van dit bericht hadden niet eens door dat het - weliswaar stevig bewerkte - hoofd effectief het mijne is...) En aan de slag. 

Aankleedpop

Wat doen we aan?

Wandelt u even mee door mijn digitale kleerkast?

Hemdjurk met bloemen

Een hemdjurk met bloemen misschien?

Pan Am

Of gaan we stijl Pan Am?

Hemd en broek

Functioneel, in hemd en broek, voor een drukke dag?

Bloemenjurk

Fleurig?

Bloemenjurk met accessoires

Hm, misschien met wat accessoires?

Een digitale kleerkast. Wat een heerlijkheid. Kiezen wordt kinderspel: ik heb zelfs al het juiste personeel in dienst!

Liv speelt

Liv speelt

Al deed zij wel met plezier een hele namiddag over dat kiezen...

Een digitale kleerkast, weg met het ochtendlijke twijfelkwartier? Ik vrees ervoor. Want de voorwaarde voor dit uurtje 'stijlvol én comfortabel' is wel dat mijn garderobe de integrale collectie van WTG omvat. Maar we mogen dromen, zeker? En op 14 april is het alvast wat kostbare tijd gespaard!

Liv speelt

19 opmerkingen:

  1. http://www.imdb.com/title/tt0112697/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaaa! Ik moet me bedwingen om hem meteen nog eens te gaan huren. ;-)

      Verwijderen
  2. Clueless!! Vroeger 10 keer gezien, wij waren fan van 'het skaterke', want die was zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat blauwe rechtsboven in uw kleerkast hangt ook in mijn kleerkast!
    Toffe post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cluesless, jazeker!! Dat is cult ondertussen denk ik, da's zelfs geen genante biecht :)
    U zal er alvast stralend uitzien volgende maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk! Ik zou in jouw plek voor 'fleurig' gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dikke dankuwel! Ik zag zaterdag een vrouw die ik het kleed van het lijf had willen rukken: zo mooi! Maar ik durfde niet vragen vanwaar het kwam. Nu weet ik dus waar ik moet zijn voor 'fleurig'!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat blauwe rechtsboven is het mijne, maar dan in een geeltje. Ik was vast in een zomerse bui.
    Tof bericht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pan am!
    Super, voor de rest ben ik al die motiefjes al beu gezien vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, maar zo zo tof!
    En je lijkt me echt de ideale WTG Girl :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldig, het blauwe rechtsonder heb ik in het rood. Alleen moet het nog dringend korter gemaakt worden. Maar ik durf nog niet met een tweelingnaald werken. Dus ik zal het eens mee naar het Stiksel brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige post! Geweldig resultaat van een geweldige DAG in de WTG winkel in Antwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, zo kan je meteen zien wat je wel en niet staat. De blauwe staan uw digitale alter ego het best.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keileuk gedaan! Pan Am en 'fleurig' zijn zalig! Goeie keuze gemaakt dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zalige tienerfiml jong :) was er ook zot van :)
    Ik heb dit weekend een hemdjurk gekochtn maar met kleine rode; blauwe en groene bloempjes, witte achtergrond en rode en blauwe ruitjes ,ook van wtg. vond ik de allermooiste :) De pan Am zou hier mijn voorkeur krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!