dinsdag 23 mei 2017

Nieuw patroon: Skip the Rope

Het is zo'n dag met een plechtige stem, eentje met wat galm. Zo van 'proudly presents' in letters met krullen. Want er werd een nieuw Mind the Whale patroon geboren!

Voor ik het daar over heb, nog even over die letters met krullen. Want ik klaarde de klus niet alleen: het patroon is het resultaat van een intensieve en plezante samenwerking met Sarah, aka 'mevrouw Khadetjes', aka 'het puntje op mijn i'. En Sarah weet àlles over letters met of zonder krullen. Ik leerde van haar niet alleen hoe ik een steekzak met een twist in elkaar kon steken, maar ook dat de ontwikkelaar van mijn handleidinglettertype blijkbaar een minder helder moment had toen hij de haakjes schiep. Enfin. Sarah houdt van details, en daarom hou ik van Sarah. En van haar ideeën, zeker als die luiden als: kijk, ik maakte een plezant shortje, kunnen we daar samen iets mee?

Details, dat is wat we u serveren! Maar laat ons beginnen bij het begin: team 'Mind the Khadetjes' proudly presents Skip the rope, een short voor spring-in-'t-veldjes. Ieder dametje met een heupomtrek tussen 53 en 76 cm komt in aanmerking voor een springerige portie short.



De zomer is er. (Echt waar). En de zomer smeekt om blote benen en buitenspel. Een jurk of rok is elegant, maar niet in alle omstandigheden handig. Een short is in alle omstandigheden handig (als de buitentemperatuur dat toelaat), en kan ook elegant zijn.

Kijk maar!

Ahum.


Het is, naar goede gewoonte, een kwestie van combineer en heers. Het patroon bevat drie keuze-opties voor de afwerking van de broekspijpen:

met splitjes en beleg

met splitjes en biaislint

of een rechte versie met plooitjes en rugpas.




Die laatste versie vind ik zelf de meeste winterwaardige, en werkt ook heel erg mooi met een paar kniekousen of een leuke kousenbroek.

Verder een legertje details die je in de mixer kunt steken voor een collectie broekjes waar meisjes speelproof én elegant de zomer mee doorkomen: een valse gulp of een gulp met knoop, knopenflapje op de tailleband, nepzakken voor de knopenversie, steekzakken met of zonder valse paspel, ...





U voelt het aantal mogelijkheden exponentieel de hoogte in gaan.

Wij hesen op een van de allereerste dagen met een streep zon onze dochters in het stapeltje shorten dat we hadden geproduceerd.

Zorgt het dragen van een uniform automatisch voor sfeer, kan iemand dat staven met wetenschappelijk onderzoek? Of mogen we er van uitgaan dat als de moeders het met elkaar kunnen vinden, dat ook geldt voor de dochters? We weten het niet, maar feit is dat de dames - hoewel ze aanvankelijk elkaars naam niet konden onthouden - dolle pret hadden. Aan "meisje! meisje!" hadden ze genoeg voor heerlijk giechelige conversaties. Gevolg: ontembare botanische schuddebillen, de zomer op een schoteltje en aftellen naar "wanneer gaan we nog eens naar de zee, dicht bij waar dat meisje woont?"





We laten u er in de komende weken nog wel wat zien, van die shortjes! Want we startten bij jeans en canvas maar deden ook van veel oh en ah met dingen als geweven jaquard.


Zin in shortjesweer en bijhorende shortjes? Skip the Rope, maat 98 tot en met 146, nu in de shop

20 opmerkingen:

  1. Die samen werking van jullie is top! Hier jammer genoeg geen kleine meisjes meer in huis om het uit te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wetenschappelijk onderzoek staaft inderdaad dat het dragen van een uniform de groepsgeest versterkt. Dat is onderzocht in situaties waarbij een groep mensen in politie-uniform zich sterker voelde om een gevangene neer te knuppelen dan een niet geüniformeerde groep (die duistere jaren 70 toen onderzoek nog niet ethisch verantwoord moest zijn...), maar ik geloof dat het omgekeerd ook werkt ;) Meer nog: ik zie dat spatten van de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw! Ik wil ze allemaal! Zo fantastisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik smeek op mijn blote knietjes voor grotere maatjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo onwaarschijnlijk tof! En toeval wil dat mijn meisje shorten nodug heeft, joehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk patroon! Helaas past de dochter nog niet in de kleinste maat, dus ik moet nog even geduld hebben tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die dochter van mij gaat shorten dragen, of ze nu wil of niet! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi! Erg fan van het shortje met biais!!
    Nu nog tijd zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig patroon! Kan je er nog een aantal cm's heupomtrek bijdoen, dat maak ik er ook eentje in mijn maat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalige foto's van die drie blondines!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De jeans-versie met de gouden details... prachtig! Een fan vanaf het eerste uur!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn echt allemaal om ter mooist! Hoe krijgen we jullie ervan overtuigd dat ook grotere billetjes smeken om dit patroon? Smeekbedes, petities, ... laat het zeker weten. Eeuwige dank scoren jullie ziezo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn hart springt dartel mee op het ritme van die o-zo-vrolijke schuddebillen, niets dan liefde en warmte ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een zalige reeks! Wat hou ik van die bebloemde versies. Zeg wel, aan precisie en details geen gebrek bij dit shortje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo blij voor jou dat dat ei er ook weer uit is. En wat een ei! Mooie samenwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die voorlaatste foto! Wat een pracht! Allé ja, dat geldt voor alle foto's. Hoewel ik méér dan genoeg naaiplannen heb, ga ik mezelf toch moeten verplichten om zo'n shortje te maken geloof ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, dit is het! Ik voel het.... hiermee ga ik Mayke kunnen overtuigen om toch een shortje te dragen 🙂🙂 en wat een prachtexemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er een leuke samenwerking uit! Proficiat met jullie nieuwe patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!