woensdag 24 mei 2017

Vrienden van in de wieg

Terwijl achter mijn computer en naaimachine Skip the Rope groeide, bokste Katrien van KaatjeNaaisels ook een nieuw patroon in elkaar. Wij zaten dus in hetzelfde schuitje van testen, laten testen, hertesten, tekenen en hertekenen. 

Katrien weet als vroedvrouw vast als geen ander dat ouders soms bizarre huwelijken arrangeren tussen kinderen die samen in het moederhuis belanden, wegens min of meer gelijktijdig aan de baarmoeder ontsnapt. "Stel je voor dat die twee later trouwen." Uitspraken van geluksdronken nieuwbakken ouders, voorspellingen die in een verwaarloosbaar klein percentage ook werkelijkheid worden. 

Maar kijk, Skip the Rope en de Nena top/jurk werden min of meer samen geboren, en zijn wel degelijk voor elkaar gemaakt! 


Ik maakte voor Liv de topversie in dunne jeans die ik vond bij Huis van Katoen, en combineerde met een bladerenstofje uit de collectie van La Maison Victor. 

Ik maakte beide rugpassen en de tunnel voor de elastiek in contrasterende stof.



De schattige lintjes zaten in een doos die ik kreeg van de schoonouders van mijn zus. Zij hadden in lang vervlogen tijden een fourniturenwinkel en ik kreeg onlangs een pakketje overgebleven schatten. Kraagjes, kant, en heerlijk mooie lintjes.

Het resultaat is een top die ik zelf zou dragen. Ik neig meer en meer naar stofjes die niet al te kinderlijk zijn. Als er genoeg frullerijtjes aan het geheel zitten, vinden de dochters dat allemaal prima. 



Ik hield me voor mijn doen uitzonderlijk goed aan de instructies. Ik doorstikte enkel de zijnaad dubbel - ik zie graag stiksels in zijnaden als het om jeans gaat - en ik deed van follieke aan de tunnel. Geen kat die dat ziet, maar ik vind dat grappig dat de roze elastiek een klein beetje komt piepen aan 1 zijkant. (Als u dit een vreemdsoortige foto vindt, dan hebt u gelijk. Ik stak gewoon even mijn hand in de top om het te kunnen fotograferen.)


Aan de andere kant voorzag ik een sierstrikje. (Genoeg frullerijtjes, ik zei het toch?) Het strikje is vals: de top stropt met elastiek en de strik naaide ik vast. Want frullerijtjes en frullekindjes, dat geeft wel eens knopen. 


Ik vind de plooien op de schouders erg elegant, en door de contrasterende achterpas vallen ze nog wat harder op. 



De armsgaten zijn afgewerkt met biaislint, en ook hier ging ik voor contrast. Geen kat die dat ziet, zegt u? Tja, opnieuw, u heeft gelijk. (Maar ik naai ook niet voor katten.)



Nena is in onze kleerkast met haar prille leeftijd alvast getrouwd met een van mijn favoriete Skip the Rope shortjes. Het exemplaar dat ik maakte in de plooitjesversie, in geweven jaquard.



Die jaquard heeft een gouden glitter die je helaas niet kunt zien op de foto's, maar toen ik dochterlief vanmorgen naar school zag huppelen werd ik er blij van: een top met zo veel detail op een eenvoudige short in een stof met zo veel detail, het marcheert vind ik.




Een combi die vraagt om meer! Al maak ik vast ook wel eens een Nena jurk. Want met 18 verse shorten in de kast zijn de dochters bang dat het een jurkloze zomer wordt...

Allen naar de shop van KaatjeNaaisels dus, het is er het weer voor! Het patroon kost 8 euro. Tijdens deze blogtour is er een korting van 10% met de code HAPPYNENA. Waar wacht je nog op?

Op zoek naar meer inspiratie? Deze dames tonen je Nena in al haar glorie:

12 opmerkingen:

  1. Heel mmooi paar die Nena en Skip the rope broekje, ik hoop dat ze lang en gelukkig leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frullekindjes, hun moeder weet beter dan de mama's van de doorgeefkleerkastkindjes hoe daarmee om te gaan! (dit geschreven met in mijn gedachten een welbepaald bruin truitje dat gewoon gemaakt lijkt voor honderden knoopjes. Liv zal zich hiermee in elk geval niet aan haar klasstoel vastbinden! ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleine detailtjes zijn toch toffe eye-catchers hoor, net datgene wat de top een tikkeltje meer geeft. Dat dit mooie koppeltje nog lang en gelukkig samen blijven mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfect match! Fan van het elastiekske! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat passen ze mooi samen en zoals de details 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat passen ze mooi samen en zoals de details 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een match made in heaven zeggen ze dan. <3

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!