woensdag 22 november 2017

Een heleboel zwanen en een voetensloop

Het is niet de eerste keer dat ik u slaapgerief presenteer dat zich ook in niet-slaapvertrekken van ons huis begeeft. Comfortabele spullen die mee naar dromenland reizen, maar er niet voor terugdeinzen om al eens een portie hapklaar tv-amusement mee te pikken. Of in het weekend de overbrugging van de ontbijttafel naar de lunch te voorzien. Moet kunnen. Een ontspannen hoofd in verre van spannende klederdracht.

Zo dartelt er hier nog wel eens een pandakind door het huis en verhuisden er al een slaappakken als dit en dit naar de kledingerfgenamen.

Eigenlijk dragen de dames het liefst slaapkleedjes. Nachtjaponnen, in boekentaal, een woord dat vraagt om er meteen een passende droom bij te fantaseren. Maar dat vind ik in de winter vrij fris om ochtend- en middagstond mee te vullen.

Dus maakte ik een heeeeeeeeuuuule lange nachtjapon.   


Werkelijk avondfeestlengte. Klaar voor het sprookjesbal, ware het niet dat de vormgeving vrij is van elke vorm van elegantie. Eva Mouton en Bambiblauw/About blue fabrics sloegen alweer de handen in elkaar voor een french terry collectie. Daarvan gebruikte ik een aanzienlijke omvangrijke familie zwanen. Geen idee hoe het met de stofvoorraad zit, maar in onze kleerkast kan het dier bezwaarlijk tot de bedreigde soorten worden gerekend.


De details maakte ik in een lap uit Bambiblauws monochromes collectie. Kabbelende golfjes voor zwemmende zwanen.

Wat betreft die details: doorgesneden mouwen en een doorgesneden rug- en voorpand vindt u waarschijnlijk niets nieuws onder de maan. Maar wat daar achteraan/onderaan aan de hand is, heeft misschien wel wat uitleg nodig.


Het betreft geen achterzak.


Al had Liv al gauw die toepassing ontdekt en veronderstel ik dat het niet de laatste keer zal zijn dat ze van deze multifunctionaliteit gebruik maakt.



Maar eigenlijk is het opzet 'de voetensloop'. Hou een kussensloop in het achterhoofd en kijkt u even mee:

- 1 -


- 2 - 


- 3 - 


- 4 -


Het zegt wat het is, dus! Of het is wat het zegt. In bed vecht de sloop tegen de eerste kou van de lakens. In de sofa tegen de terreur van te korte tv-dekentjes.


Perfect voor langzaam wakker worden, iets waar sommigen onder ons wel van houden.


Maar wel een geluk dat de kapstokjes op de kinderkamers al op volwassen hoogte hangen!


14 opmerkingen:

  1. Haha, ik vind dat dus de uitvinding van het jaar, die voetensloop. Ingenieus! Mijn dochters zijn - of vinden zichzelf - te cool voor heeeeeeuuule lange nachtjaponnen en dat vond ik nooit zo erg als nu... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee! Heerlijk warm! Wat zijn de afmetingen van de voetenzak? Nog tips voor het maken van de jurk met voetenzak? Die zou hier zeker ook goed bevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een jurk tot op de grond, en een dubbele 'flap' stof van 29 cm hoog onderaan mee tegen het rugpand stikken. Vastzetten met een knoopje in het midden, omdat hij anders in niet-voetverwarmende-toestand wat open gaat staan, dus even verstevigen voor je de stof dubbel vouwt.

      Verwijderen
  3. Geweldig cool! Of hot... Wat is het nu feitelijk? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zaaalig!! Niet mee eens dat het niet elegant is, trouwens. En ja, hier gaat dat ook wel eens zo in het weekend: tot lunch in pyjama. Deze mama doet zelfs mee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is zo cool! Nu nog in pyjamabroekuitvoering en de hemel op aarde is bereikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooooh zelf wil ik er ook wel eentje, ik denk trouwens dat menig man het een goed plan vindt om op die manier geen koude vrouwenvoeten te moeten verwarmen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een idee!! Ik vind dat echt briljant bedacht. Dat gaat hier zeker ook vanonder de naaimachine rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zalig! Ik zou zoiets voor mezelf ook wel willen - zegt ze terwijl ze probeert de ijstenen op te warmen as we speak ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt waar, volgens mij ben jij de enige die op zo'n dingen komt en laat dat net eens zijn wat ik zo ongelooflijk tof vind aan jouw brein. En nu snel wegklikken voor ik er ook aan hang ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!