donderdag 24 december 2009

Oh (vele naalden verliezende) kerstboom(stok)

Ik was denk ik bij de eersten om het kerstboomstokje te krijgen, maar ik ben nogal een trage vanger.

(Mensen die me persoonlijk kennen zullen hier waarschijnlijk hard mee moeten lachen. Want de werkelijkheid is: ik ben geen vanger. Ik ben een 'in-elkaar-duiker'. Mijn collega's bezitten een kleine gele mousse bal, die ze af en toe in werphouding brengen 'for a moment of fun'. Want ze weten dat ik me, als dat ding de hoogte in gaat, gegarandeerd in een reflex op een bolletje rol achter mijn computerscherm.)

Mijn kerstboom dus. Ik hoor menig blogger haar kerstboom omschrijven als 'lekker kitsch'. Alsof iedereen 'over the top' wou gaan, waardoor het dan weer aanvaard wordt.

Jaja.
Geef maar toe.
Stiekem zijn jullie allemaal blingbling en noem je iets pas mooi als het schittert en blinkt. Hèhè.

Om maar te zeggen: mijn kerstboom blinkt niet. Het is mijn allereerste eigen kerstboom, hoewel ik nu toch al wel even uit het ouderlijke nest ben gevlogen. Maar de eerste samenwoonjaren vond Livs vake het verspilling. En de volgende samenwoonjaren waren we niet in het bezit van een living om hem te zetten. (Op de werf hingen lichtjes genoeg). Maar dit jaar kregen we een exemplaar cadeau. En vermits Liv tot de categorie 'baby' hoort (dat geldt toch tot 1 jaar, niet?) en baby's van lichtjes houden, mocht het.

Ik sprak wel met mezelf af dat er - buiten lichtjes dan - geen extra aankopen mochten gebeuren om hem te versieren. Dit zeer lange betoog om te verantwoorden dat onze boom er momenteel zo uit ziet:
In detail: vogeltjes van behangpapier (Priem, danku voor de tip) ...
... en gepunikte slingers in roetsoranje en witte wol.
Voor de buiken van de vogeltjes vond ik niet meteen een bijpassend papiertje. En ik mocht niets gaan kopen. Dus uiteindelijk bleek millimeterpapier het meest assorti. Een beetje vreemd misschien, ik geef het toe.
En nu hij 'af' is denk ik goh. Toch een beetje kaal hè? Een kerstboom zonder glans?
Ik ben nog in blijde verwachting van een minikerstboom en een paar miniwanten. En ik heb ergens nog een bus goudlak liggen. Wie weet gaan we daar nog mee aan de slag.

Ik geef het stokje door aan Sese. Omdat haar prachtig blog me inspireerde voor deze kerstboominvulling.

9 opmerkingen:

  1. Ik vind dat net supertof, zo'n sobere boom! En die vogeltjes zijn gewoon GEWELDIG, de papiercombinatie is echt leuk!! ik heb er ook niet veel in hangen, elk jaar ga ik eens langs de Hema voor wat extra's en zo wordt het uiteindelijk jaar na jaar een goedgevulde boom...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Riet,

    Ik ben de zus van Martje Vannyvel en die wees me een paar weken geleden op je blog (Ik vermoed uit eigenbelang, ze wil vast dat ik je leuke creaties voor haar en haar dochter stik :-)). Ik vind het leuk om je blog te lezen en ben maar een klein beetje jaloers.
    Een tip: www.volksfaden.de, als je 'm niet al lang kende.

    Groet
    Liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohjee, die kerstkaart is toch al wel toegekomen, niet?
    Prettige Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is érg mooi, jouw ikmagnietsnieuwskopen-kerstboom.

    Je brengt me op het idee om met mijn onsamenhangende restjes wol kerstbollen te beginnen haken of breien... zou dat geen leuk idee zijn, en mooi passen bij zo'n gepunnikte slinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @severien: dat is een waarheid als een koe. Je zou ze zelfs aan zo'n slinger kunnen hangen. Dan moet je die er volgend jaar gewoon ronddraaien, nog wat lampjes er in en klaar is boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oeioei zijn de wantjes er ondertussen toch ook al?
    die vogeltjes zijn GEweldig MOOI!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De wantjes zijn er, en de boom staat intussen al in de tuin. Elke dag een heel blik naalden, niets voor een gezin met een kruiper in huis... De vogels zitten nu op een stokje, en de wantjes worden zorgvuldig bewaard voor Livs toekomstige poppenkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!