zondag 14 december 2014

10 maal 2014

Ik bladerde door het jaar van Oon, een jaar waarvan ik een aanzienlijk deel gekaapt hebt. Het resultaat van die kaping vindt u in de betere boekhandel. (En ook bij Delhaize, werd me verteld, geen idee of u dat onder de noemer 'betere boekhandel' plaatst.)

Oon vroeg me ook naar mijn jaar. Ik vat het voor u samen:

11

Zegt dat genoeg? Ik blader door mijn jaar met een glimlach van oor tot oor. Voor wie toch graag iets meer details zag, en de 10 gevraagde beelden: 2014 was een jaar met:

* Nieuw leven. Een nichtje dat de wereld intussen kruipend onveilig maakt. Op 1 januari zat ik nog volop kaartjes en stof te tekenen, op 10 januari zei Emlin hoi.

1

* Nieuw gevaar op de latten. De dochters kregen er niet genoeg van. Tot groot plezier van hun vader, die zijn erg vroege sneeuwtraining vruchten zag afwerpen.

5

* Nieuwe ontmoetingsplekken. Voor warme weekends met fijne mensen. We waren koninginnen in de Valeriushoeve. En zij, met zo veel plezier samen, klein prinsengebroed.

7

* Nieuwe expressievormen. We ruilden de lelijke zetel voor een levensvoorraad strijkparels. Zanne parelde haar idool.

3

* Nieuwe elementen in mijn kluizenaarsverblijf. De knopenkast kreeg gezelschap van een Tomado. En van mij, zo ongeveer elke vrije seconde tussen januari en augustus.

4

* Nieuwe vulling voor het boek met familiekronieken. "Van die ene keer dat we een mooie foto gingen maken voor op de kast, met alle kleinkinderen samen". Ik toon u de beste poging.

6

* Nieuw kindertainment. De reuzenbellen van Omabetty. Zowat elke nakomeling uit de mij nauw-aan-het-hart liggende vriendenkring werd wel eens belgewijs beziggehouden dit jaar.

8

* Nieuwe hobby's. Waar de betrokkenen misschien nog niet zo veel van bakken, maar waar ze wel 100% in opgaan. Zij stralen, ik straal mee.

10

* Nieuwe hoogtes. Aan 'de touwen' in Frankrijk. Bij de dames hoog op de verlanglijst met 'dingen die we alle dagen zouden willen doen als dat mogelijk zou zijn.'

9

* En tot slot, u weet het, maar ik kan het moeilijk uit 2014 wegcijferen: een boek, een boek, een nieuw boek. Aaaah, mijn dikke vriendinnen en hun entourage, met man en mijn dochters, en zowat elk idee dat dit jaar in mijn hoofd opkwam, in een boek.


Lobke, Boomie, Juffra Toertjes, hoe was jullie jaar?

12 opmerkingen:

  1. een jaar om van na te genieten, zoveel is duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooie selectie! Ik word altijd zo blei van dat ei van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een rijkelijk gevuld jaar... Om lang van na te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit was duidelijk jouw jaar! Bedankt voor het stokje ;-), ik doe het zo snel mogelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van een klaarblijkelijk superjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi overzicht! Mooie foto's! Mooie kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, de dingen op een rijtje die in je herinneringen worden verankerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!