maandag 8 november 2010

Schoenmaker, blijf bij je leest

Een ukkie aan de borst geeft je veel tijd om plannen te maken. De zotste patronen passeerden al in mijn hoofd, ik moet alleen nog even tijd vinden om ze uit te tekenen. Maar op dit moment heeft ons gezin nood aan doordacht timemanagement en laten we al die wilde plannen nog even voor wat ze zijn. Na twee dagen antirefluxmedicatie brak het langverwachte moment aan: Zanne viel na haar middaghap in slaap en bleef slapen. Hoera! Stikmachinetijd!

Met een babybezoek op de planning kon ik niet snel genoeg aan een kraamcadeautje beginnen. Neles zoontje Kas is een maand jonger dan Liv. En ook nu waren we rond dezelfde tijd uitgerekend: twee weken na Zanne werd Neles dochtertje Sam geboren.

Geen tijd om na te denken wat voor origineels ik kon verzinnen, het werd een geval van 'schoenmaker, blijf bij je leest'. Of 'kleermaker, blijf bij je patroon': alweer een wikkeljurkje.




Deze keer in appeltjesstof van bij Vermiljoen, met een 'sterappel' als versiering. Het patroon zit me intussen zo in de vingers dat ik er exact 1u45 voor nodig heb. En die 1u45 werden me gegund, dankjewel Zanne.


17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie combinatie! En je 'sterappel' is een prachtig accent.
    Vanaf nu vinden we je dus weer vaker achter je naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf het een schoon model vinden. welke maat is dit? Ik ben ondertussen al even uit de baby's en verbaas me er regelmatig over dat ik het niet meer kan inschatten (wat een mindere invloed heeft op het maken van kraamcadeau's ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi.
    Wel : ik moet toegeven dat ik me ook mispakt heb aan zo'n beebje weer in huis. Ik ben net met een naaicursus gestart, maar had toch beter nog een jaarke gewacht :( Ons Liesje is een hele brave, maar net 's avonds heeft ze haar kuurtjes en net dan wil ik er zijn (en sorry: maar papa kan het niet zo goed aan als ik)
    Maar 'k ben blij voor jou dat je er weer tijd voor gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Lili, iets tussen een 68 en een 74. Liv droeg het toen ze 8 maand was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de medicatie aanslaat bij Zanne (mooie naam trouwens) Ik weet wat het is al een kindje niet kan slapen door reflux, gelukkig was het bij ons voldoende om haar bedje schuin te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg! Mooie kleuren/stoffencombinatie ook. Die vriendin Nele heeft een hele mooie naam gekozen voor haar dochter. Wij hebben ook een vrouwelijke Sam rondhuppelen in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, en wat doe je dat snel! Das ook nodig he, met twee van die kleintjes, I know the feeling...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. BRAVO Zanne! Zo fijn als ze dan eens een keertje goed slapen he!
    Je hebt je tijd goed benut! Zo'n mooi kleedje! Ik ben echt fan van dat wikkeljurkje! Moet dringend wat meer oefenen zodat ik dat ook kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg schoon! Binnenkort moet hier meisjesstuff gemaakt worden, dees hou ik in 't achterhoofd dus merci voor 't patroon dat ik nu pas ontdekte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oef, daar had je wel nood aan zeker. In mijn hoofd zit ook een lijst van honderden projectjes. Tijdens het voeden en wiegen en sussen enzo moet je toch iets doen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi! Deed deugd om eens iets anders te doen zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, met die appel. Ik ben ook net aan dit patroontje begonnen. Mijn dochtertje zweeft momenteel ook ergens tussen een 68 en een 74, maar ik dacht om het modelletje een paar centimeters langer te maken, zodat het heel de winter kan meegaan. Hopelijk is dat een juiste gok. En is die extra knoop echt nodig achteraan, of meer ter decoratie?

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!