zaterdag 10 september 2011

Alvast een recykleerglimp

Ik recykleer. Met een K. De spellingscorrector van Blogger probeert daar telkens hardnekkig een C van te maken maar ik vecht terug. Recykleren is een idee van Boomie. De daad op zich is eeuwenoud. Misschien bent u zelf wel gedoopt in een jurk die gemaakt is uit de bruidssluier van uw moeder, bijvoorbeeld. Maar Boomie gaf er dus een naam aan. 

Ik wilde meteen meedoen. En ik hoefde daar niet veel moeite voor te doen: Boomie wees me zelf op mijn 'precedenten' door een paar van mijn maaksels alvast op te nemen op haar Pinterest-boards.

Een slaapzak uit een oud t-shirt.
Een jurkje uit een oud shirt en een romper.
Een fietsmuts uit twee oude t-shirts.
En toen ik er over nadacht, kon ik nog aanvullen met een Boleo uit een kussensloop en, helemaal aan het begin van mijn naaicarrière, een babybroek uit mijn favoriet maar helaas te kort geworden t-shirts.

Veel oude t-shirts met nieuwe bestemmingen dus, kan u concluderen.

Maar deze keer gooi ik het over een andere boeg. Maandag start Boomies Recykleren-14-daagse en ik heb de eer een van haar 'posters' te zijn.  U zag her en der in blogland al glimpen van het materiaal waarmee wij recykleerders aan de slag gaan. Ik hou het zo mogelijk nog vager, voor eventjes. De regel was: het materiaal moet gerecycleerd zijn, de fournituren mogen nieuw.

Ik gun u een blik op het aangekochte materiaal dat ik in mijn project verwerk.

Ik recykleer, benodigdheden

U ziet: ronde elastiek - paspelkoord (of 'pwaspwal', zoals de plaatselijke Veritasverkoopster dat consequent wenst te noemen) - twee nestelogen - fluogeel stikgaren - een jasstropper. De blauwe jasstropper vloekt wat bij de zwarte elastiek. Maar ik had beiden nog liggen. En in het kader van dit project leek het me mooier in het verhaal te passen als ik ook aan voorraadwegwerking deed.

Wat dan het gerecycleerde materiaal is? Dat leest u binnenkort, alhier!

9 opmerkingen:

  1. Kan het zijn dat ik het al gezien heb?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeie teaser. ik wacht in spanning af. Tof project trouwens, recykleren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. niet alleen de uw plaatselijke veritas-verkoopster, de veritas hier én het fourniturenwinkeltje in de buurt zeggen het ook zo. Ik begon al aan mezelf te twijfelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. denk dat dat zo standaard in de veritas-opleidingen ofzo zitten, want ook hier zo een hardnekkige dame die dat zegt :)
    ben alvast benieuwd naar het project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu wordt het wel heel spannend. Ik ben zo benieuwd naar wat er allemaal gaat komen. En zelf ook al helemaal in the mood van het recykleren.

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!