maandag 29 juni 2009

Baaisikkel baaisikkel baaisikkèèèèl race

Livs kribbe ligt - hoe kon het beter - op mijn fietsweg van thuis naar het station. (Of op de weg terug. Hèhè.) Een fietsweg die ongeveer 2,5 km lang is. De kribbe is dus, op zijn zachtst gezegd, 'dichtbij'.

Livs fietsstoeltje daarintegen is nog niet zo bereikbaar. Ze kan er al in hoor. Zo dik is ze nu ook weer niet. Maar er staat op 'vanaf 9 maanden', dus ze zakt nog een beetje puddinggewijs in elkaar.

Hoe moesten we haar dan met de fiets naar de kribbe brengen? Een fietskar krijg ik moeilijk geparkeerd aan het station (en ik ben ook een beetje bang dat ze zou verdwijnen). En met de draagzak op de fiets is volgens het werk van Livs vake geen goed idee.
Gelukkig heeft een pientere Nederlander de Steco Baby Mee uitgevonden. Vanaf 3 maanden kan je baby veilig mee op de fiets, in de maxi-cosi! Dat hebben we gisteren getest:
En hoewel Liv op deze foto haar welbekende Sint-Bernard-Hangwang-Ik-Vind-Er-Niets-Aan-Gezicht trekt: de rest van de rit vond ze best aangenaam. (Lees: na een minuutje of vijf lag ze in slaap.)

Kribbe, here we come! ('t Is te zeggen, in september we come! Want eerst blijft Liv nog even thuis bij vake.)

1 opmerking:

  1. oh ritjes met de fiets maken, daar droom ik van. Helaas heb ik teveel en te kleine kinders om dat te doen. Zoon kan fietsen, dochter kan sinds vorige week ook fietsen (al is het nog wankel en zeker niet verkeers-proof) 2 dochters kunnen niet fietsen, maar wegen al behoorlijk veel om samen in de fietskar te zitten en kleine zoon is te klein om in een fietsstoeltje, fietskar, of wat dan ook te zitten...zucht...misschien binnen een jaar of 4, als er al minstens 3 deftig kunnen fietsen. 4 jaar, das toch niet lang he, als je bedenkt hoe de tijd vliegt?

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!