vrijdag 19 juni 2009

Vindplaats

Wij vonden in Gent:
- leuke en allerminst prijzige stofjes
- een retrorokje om stuk te knippen en een kleedje van te maken
- een leuk museum met spullen uit de tijd van toen
- de bewuste soepbar (toevallig)
- nieuwe sokken (ok, da's op zich niet zo spectaculair)
- een nieuwe chocomelksensatie (Weense chocolade, met twee bolletjes chocolade-ijs erin)
- de retro-kruidenier met kruiden waar ik nog nooit van gehoord had

We vonden ook een brasserie met een schitterend interieur. Alleen al daarvoor moet je er eens langs als je in de buurt bent. Je krijg toegang tot het pand via een prachtige draaideur. Die was meteen goed voor een spannend moment voor Liv, al heeft ze dat niet beseft. Wim kwam op het lumineuze idee om haar daar met kinderwagen en al door te duwen, zodat zij alleen in zo'n hokje zat (want hij kon er zelf niet meer bij). En de wagen draaide niet meteen met de bocht mee (tja). En de deur draaide niet terug. Dus eventjes leek het of Liv daar opgesloten zou blijven zitten tot heel de deur gedemonteerd was. Maar toen bleken de wielen wendbaar genoeg en draaide de deur open. Danku Stokke. Mijn hart stond even stil, dat van Liv tikte haar vrolijk door haar middagslaapje heen.

Wij vonden helaas geen schoenen (of toch wel, maar niet in de juiste maat) en ook geen jarige Alba met lekkers in het park, want dat bericht had ik te laat gezien.

We vonden wél dat onze dochter de uitleg over 'vakantie' goed had begrepen, want ze sliep de klok rond en wij met haar mee.

En Liv, die vond het allemaal prima.

6 opmerkingen:

  1. Hey!
    Leuk dat je je zo goed hebt gehad in gent!
    Waar vond je die leuke stoffen? En in welke soepbar ben je geweest? Oh ja, en die retro kruidenwinkel, hoe heette die?
    Je ziet, er zijn altijd nog dingen van je eigen stad die je niet weet :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rokjesstof in de koopjeshoek van Artevelde (dankje meisjesmama voor de tip), en tasjes-en-kleedjes-voor-Liv-stof in de Oxfam-vintagewinkel (dankje Emilie).
    De naam van de soepbar ken ik niet, helaas. En die retro-kruidenwinkel heeft vast en zeker ook een naam, maar die kan ik hier ook niet meteen reproduceren. Ik weet wel waar hij is: Bij Sint-Jacob, als je met je gezicht voor de Oxfamwinkel staat een paar huizen naar rechts, op de hoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de kruidenier is de vits-saelens, met een hele maffe ouwe man. heb daar onlangs staan schuilen voor een megabui met de meisjes, en Myarn deed onozel met hem, hij werd zo uit zijn gereserveerdheid getrokken, een ware sensatie ;-)
    Alba is het park is ook pas maar de 24e, dus moest je gent missen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je zo hebt genoten! En wat een lumineus idee van papa om zijn dochter zo het pakhuis binnen te duwen! Overigens enorm lekker daar he! Maar best prijzig, allez zeker 's avonds...

    Nu ben ik wel benieuwd welke stof je hebt gekocht bij Artevelde! Ik kocht er laatst hele fijne ietwat romantische stof met bloemetjes en bijtjes, roze en oranje...'k ga er denk ik weer wat van smocken, dat is toch het mooist met een dun stofje en zo rap klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het viel me net in dat ik hier onlangs wat "inlichten" had gevraagd :o).
    Merci voor alle antwoorden!
    De koopjeshoek van artevelde is een ouwe bekende (deze week nog in toegeslaan), maar ik wilde toch even tsjekken, je weet nooit dat het iets was wat ik nog niet kende...
    Zoals de kruidenier bv! Daar ga ik eens langs gaan, binnenkort, alleen al voor die gekke man.
    En ik neem Myarn mee, om hem opnieuw uit zijn lood te brengen :o).

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!