zaterdag 22 mei 2010

Vrienden van Jezus

Een beetje vijgen na Pasen, ik weet het. Vijgen op Pinksteren dan maar.

Ik kreeg Elza D.'s communiestokje van Sarah, maar mijn ouders waren met vakantie dus ik geraakte niet meteen aan de foto's.

Nu dus wel. Aan elegant poseren met lente-attributen werd in mei '88 nog niet gedaan ten huize Omabetty/Opajan. Op die heuglijke belevenis moesten we wachten tot onze plechtige communie. Er zijn wel kerkfoto's. Dus u krijgt een blik op Le Moment Suprême: de allereerste ontvangst van het Echte Lichaam, na ettelijke repetities met proefhosties.
En dan de vestimentaire bespreking: ik droeg een lichtblauwe glanzende pofmouwjurk met grote pastelkleurige ruiten. Het kleed werd aangeschaft een paar maanden voor De Dag, en ik weet nog dat ik me die ochtend zelf totaal niet meer kon herinneren hoe het er nu weer uit zag toen Omabetty het uit de kast haalde. Ik wist alleen nog dat er in de kraag twee nepdiamantjes zaten verwerkt, de enige reden waarom ik in de winkel per sé dit kleedje moest hebben. Haha. Een Swarowskibewonderaar avant la lettre. En dan zeggen dat ik een paar weken geleden, bij de zoektocht naar Livs eerste schoenen, zoveel moeite heb gedaan om een paar te vinden zònder blingbling...

Ik vind het een beetje laat om het stokje nog door te geven. Dus hopla, de lucht in, wie het wil: vang.

3 opmerkingen:

  1. blingbling waar Liv over een paar jaar juist héél blij mee zal zijn ... ;-)
    Zo'n liefke dat jij eruit ziet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, dat is van de periode van m'n combats, kapotte jeans, 5 piercings en de Sex Pistols... smaken verschillen, hè.
    ;-) ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!