zondag 24 maart 2013

Royaal roze

U zag het al, ik deed mijn alleruiterste best om me te verplaatsen in de geest van een vierjarige prinses. Met succes. We tekenden op die bewuste prinsessenverjaardag een kasteel met hele rijen ramen, heel veel plaats voor (roze glitterende) aftelstickers. Want het was nog even wachten op het royaltydiner ter nagedachtenis van het moment waarop ze haar buikhuis verliet. 

Vandaag mocht ze eindelijk een sticker plakken op de kasteeldeur met kroon en ontving ze op elegante wijze haar blauwbloedverwanten. En haar moeder dacht: och kom, we stoppen alle suikerzoete rozigheid in 1 jaar. En dan zijn we er voor heel ons leven vanaf. Jazeker.

En dus gebruikte ik de tip uit dit heerlijke boek, dat ik bij Livs geboorte cadeau kreeg: plant een Barbiepop in het midden van een taart en zorg dat het eetbare deel haar rok wordt. Dat idee is uiteraard niet nieuw. Google maar eens op 'Barbietaart'. (Zet wel eerst even een zonnebril op.) 

Barbietaart

Ik bakte echter geen taart maar ging, nogmaals, voor een chocoladebom. En ik bekleedde niet met marsepein of met suikerpasta, maar met witte chocolade die ik met voedingskleurstof tot de favoriet der feesteling kleurde. Dat geeft een minder egaal effect. Waardoor het er in mijn ogen meer eetbaar uitziet dan de andere exemplaren op het net. 

suikerroze

De chocoladebomkeuze maakte wel dat mijn taart niet zo hoog was. Paniek: een snelle anatomische Barbiestudie leerde me dat ze zo ongeveer tot aan haar knieën in de taart zou kunnen. Wie wil er nu een prinses die haar rok heeft laten zakken? Dus zorgden we in allerijl voor een Barbiedochter en bezorgen het kind een royaal modderbad. Een kikkerlijke hofhouding zorgt voor sfeerverlichting.

Kikkerprinsen

Het was een beetje last-minutewerk. Echte hofcouturiers zouden afkeurend fronsen en me naar Google verwijzen voor veel verfijnder exemplaren. Maar onze prinses vond het prachtig en rolde met plezier de rode pomponnetjes voor onderaan de rok. Grijnsde toen de 'hiadeem' net als die van haar met een kroontje werd versierd. En ze blies. En at!

Liv blaast

27 opmerkingen:

  1. Hoera voor roze chocolade en hoera voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep hiep hoera voor de grote meid! En die roze fase? Ik zou geen voorspelling durven doen ... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het ook prachtig! ook al ben ik geen barbiefan :)
    en uw witte gekleurde chocolade lijkt me veel lekkerder dan suikerpasta :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als bevoorrechte getuige kan ik verzekeren dat het mooi en lekker was

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jee, jong, hoe zot weer van jou!
    Kan je geen boek met blogposts schrijven, zodat ik jouw teksten ook elke avond in bed kan lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldge taart !

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! En da roos, da valt wel mee ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zeg! En bedankt voor de tip van witte chocolade. Witte chocolade is favoriet, marsepein en glazuur eet ze niet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad een hele mooie variant! Ik ben heel benieuwd of zoiets hier ooit nog gebeurt, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die taart ga ik ooit ook eens maken. SUper goed gelukt trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd, en die taart die is gewoon fan-tas-tisch!! Ik ga jouw idee zeker bewaren voor binnnen een jaar of twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig! Je zou hier ook nogal scoren.
    Ik onthoud, witte chocolade+voedingskleurstof.

    Liv zal nog lang nagenieten van haar vierde verjaardag, dat staat vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat een super gave taart zeg! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier zit de 4,5 jarige dochter ook volop is haar roze fase, tot groot jolijt van haar moeder ;-) De taart ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sjiek, dat ge dochters rozige liefde zo volgt, zelfs al lijkt me dat niet meteen uw eigen lievelingskleur ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie taart! En veel sympathieker dan die afgeborstelde exemplaren op het net...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een feestdag gisteren, onze zoon werd er 8. Jullie dochter straalt van contentement!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalig! Ik zou ook wel zo een barbietaart lusten! Als er maar chocolade in zit he :).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fantastische taart, jarige, ideekes, ...dikke proficiat voor jouw prinses.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moh zo schattig, die laatste foto! Hieperdepiep voor Liv!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je mag je zelf de allerbeste moeder noemen die het kind behoedt voor de fase waar ik als 33-jarige in terecht gekomen ben. Een tekort aan roze vroeger zorgden voor een rozedrang op deze leeftijd :-).

    BeantwoordenVerwijderen

Curieus naar wat jij er van vindt!